256886

کمبود شمش و قطعی برق؛ مشکلات جدی صنعت آلومینیوم

دنیای معدن: رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در نشست هم اندیشی صنعت آلومینیوم با مهندس محمد آقاجانلو سرپرست ایمیدرو؛ تامین شمش صنایع پایین دستی برای جلوگیری از توقف و کاهش تولید این بخش از زنجیره را از مهم ترین نیازهای صنعت آلومینیوم خواند.

به گزارش دنیای معدن، هوشنگ گودرزی در این نشست که اعضای هیات مدیره سندیکا حضور داشتند، افزود: حمایت از صنایع بالادست؛ نیازهای میان دستی و در ادامه پایین دستی را تامین خواهد کرد.

وی گفت: در زنجیره ارزش آلومینیوم؛ صنایع پایین دستی عموما از صنایع میان دستی تغذیه می شوند در حالی که به علت کمبود شمش و قطعی برق، با مشکلات جدی مواجه هستند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته ارز تخصیصی به این صنعت قطع شده است؛ گفت: اکنون صنایع بالادست اذعان دارند ارز مورد نیازشان تامین نمی شود و از سوی دیگر 60 درصد از میزان تولید این مجموعه ها صادر و مابقی آن به درستی در اختیار پایین دست قرار نمی گیرد.

گودرزی ابراز امیدواری کرد که ایمیدرو به عنوان بازوی توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وضعیت این صنعت را پایش و در جهت رفع مشکلات آن حمایت های لازم را داشته باشد.ایمیدرو

 

دیدگاهتان را بنویسید