256888

با تلاش متخصصین شرکت آلومینای ایران در سومین سمینار ملی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات عنوان شد:

" ارائه تجربه پروژه « بررسی علل ریشه ای توقفات و پایش وضعیت پمپ های 14P11 با استفاده از روش RCA»

دنیای معدن: تجربه موفق شرکت آلومینای ایران در پروژه « بررسی علل ریشه ای توقفات و پایش وضعیت پمپ های 14P11 با استفاده از روش RCA» در سومین سمینار ملی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات ارائه و مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت آلومینای ایران؛ سرپرست عملیات واحد گل قرمز شرکت آلومینای ایران  در توضیح این پروژه اظهار داشت: فرآیند RCA (تحلیل علل ریشه‌ای) در مجتمع آلومینای ایران یک رویکرد ساختار یافته برای شناسایی و حل مسائل سازمانی است که طی پنج سال گذشته پیاده‌سازی شده است.

مهندس جواد قاسمی تنها افزود: در این فرآیند سیستماتیک، تمامی مشکلات مربوط به بخش‌های مختلف سازمان از جمله تولید، تعمیرات، ایمنی، محیط زیست و تأمین شناسایی و اولویت‌بندی می‌شوند که با تشکیل تیم‌های تخصصی برای هر موضوع، این مسائل به طور دقیق تحلیل و ریشه‌یابی می‌شوند تا علل اصلی آن‌ها شناسایی و سپس، راهکارهای مناسب برای حل مشکلات اتخاذ و اجرا می‌شوند و اثربخشی این اقدامات از طریق پایش مداوم ارزیابی می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد باعث بهبود مستمر فرآیندها و کاهش ریسک‌های عملیاتی و محیطی در مجتمع می‌شود، اظهار داشت: پمپ های 14P11 نیز پمپ های آب کولینگ برگشتی از واحد گل قرمز به Sump2 واحد آب می باشد که آب خروجی بارومتریک‌ کندانسورهای فیلترهای درام را جهت فرآیند خنک کردن و کاهش دما به واحد جانبی ارسال می کند.

مهندس قاسمی یادآور شد: در این سمینار مقاله « بررسی علل ریشه ای توقفات و پایش وضعیت پمپ های آب کولینگ (14P11) شرکت آلومینای ایران با استفاده از روش RCA»  توسط همکاران این شرکت ارائه گردید.

وی افزود: این پروژه در تاریخ 26/09/1402 با تیمی متشکل از  متخصصان و کارشناسان عملیات و تعمیرات واحد گل قرمز، دفاتر فنی تعمیرات آلومینا و شمش، تعمیرات برق و ابزار دقیق، کارگاه های ساخت و مکانیک، فنی مهندسی و برنامه ریزی با هدف بررسی و کشف علل ریشه ای توقفات پمپ های آب کولینگ آغاز گردید.

وی از مهمترین نتایج این پروژه، افزایش میانگین زمان بین توقفات پمپ ها از عدد 7.2 روز به 42 روز و کاهش تعداد توقفات پمپ از 25 مرتبه در 6 ماه قبل از اجرای راهکارها به 5 مرتبه توقف در 7 ماه پس از اجرا اعلام کرد.

شایان ذکر است، صرفه جویی ریالی حاصل از اجرای این پروژه  معادل41 میلیارد و 600 میلیون ریال با نرخ بازگشت سرمایه 13.95 می باشد.

سومین سمینار ملی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات 17 و 18 مهر ماه به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران در شهر یزد برگزار گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید