256339

مستمری بازماندگان معدن در سریعترین زمان برقرار شود

دنیای معدن: رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: تمام ظرفیت‌های موجود برای برقراری هرچه سریع‌تر مستمری بازماندگان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس به‌کار گرفته شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدجعفر عبدالهی در جلسه‌ای که به منظور پیگیری برقراری مستمری بازماندگان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس با حضور، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام دلاوران این عرصه، آرزوی غفران الهی برای جانباختگان حادثه معدن معدنجوی طبس مسئلت کرد و به خانواده‌های آنان عرض تسلیت داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده شرکت معدنجو طبس 200 میلیون تومان جهت هزینه مراسم تدفین و ترحیم جانباختگان به حساب سپرده دادگستری واریز کرده  و مبلغ 50 میلیون تومان برای مصدومین این حادثه به حساب آنان واریز شده است. 

سید حسین فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: حسب‌الامر دستور قضایی، بلافاصله افراد تحت تکفل جانباختگان این حادثه که در سامانه تامین اجتماعی ثبت شده بودند، مشخص شدند.

وی با تشریح کامل اقدامات انجام شده از ابتدای حادثه توسط تأمین اجتماعی در استان ادامه داد: تا 12 مهرماه لیست مستمری کامل می‌شود و احکام مستمری برای افرادی که به عنوان تحت تکفل شناخته شدند صادر می‌شود و از 22 مهرماه مستمری پرداخت خواهد شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بیان شرایط معادن زغال‌سنگ استان پرداختند و بر لزوم رعایت ایمنی در معادن تاکید کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید