256467

معدن خیلی خطرناک در کرمانشاه نداریم

​دنیای معدن: به گفته رئیس بازرسی کار اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، وضعیت ایمنی معادن در استان تقریبا مطلوب است.

به گزارش دنیای معدن، هوشیار جوهری در گفت و گویی، با اشاره به وجود حدود ۱۸۰ معدن فعال در استان، گفت: این معادن به صورت ادواری در طی سال مورد بازرسی قرار می‌گیرد و می‌توان گفت وضعیت ایمنی آنها در حد متوسط و مطلوب است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ایمنی و حوادث در معادنی که زیرزمینی و تونلی هستند رخ می‌دهد، اظهار کرد: در استان کرمانشاه معدنی از این دسته نداریم و تمامی معادن روباز هستند، از همین رو می‌توان گفت معدن خیلی خطرناک در استان نداریم.

رئیس بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها یک معدن تونلی در حوزه قیر طبیعی داشتیم که سال ۱۳۹۹ حادثه‌ای منجر به فوت و مصدوم شدن چند کارگر در آن رخ داد و از همان زمان این معدن نیز روباز شد.

جوهری از وجود حدود ۶۰ معدن قیرطبیعی (بیتومین) در گیلانغرب یاد کرد که ۲۶ مورد از این معادن فعال هستند و تاکید کرد: معادن قیرطبیعی چون مشابه معادن زغال سنگ هستند، ایمنی در آنها بسیار حائز اهمیت است، لذا به صورت مستمر بازرسی می‌شوند.

وی دسته دیگری از معدن که خطر در آنها بیشتر است را معادن سنگ به دلیل خطر ریزش دیواره‌ و یا سقوط از پرتگاه دانست و عنوان کرد: این معادن نیز مستمر بازرسی می‌شوند.

رئیس بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به موارد ایمنی که باید در معادن رعایت شود نیز اشاره کرد و گفت: همه معادن باید مسئول ایمنی داشته باشند. البته این مسئول ایمنی می‌تواند در همه معادن تمام وقت نباشد و پاره وقت حضور یابد.

به گفته جوهری، در معادن بالای ۲۵ نفر نیز باید «کمیته حفاظت» متشکل از پنج عضو شامل مدیرعامل یا نماینده وی، نماینده کارگران، مسئول فنی، مسئول ایمنی و مسئول بهداشت معدن فعال باشد و موارد ایمنی معدن را رصد کند.

وی درباره وضعیت حوادث نیروی کار در معادن کرمانشاه نیز افزود: اگرچه مواردی از حوادث جزیی در معادن رخ داده، اما حادثه خطرناک و با شدت بالا حداقل در نیمه اول امسال در معادن استان نداشتیم.ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید