256474

انجام هفت هزار متر اکتشاف مواد معدنی در گناباد

دنیای معدن: ظرفیت های مواد معدنی شهرستان های گناباد و بجستان زمینه مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و رونق اشتغال‌ فراهم آورده است.

به گزارش دنیای معدن، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) گفت: هفت هزار متر اکتشاف مواد معدنی در یک سال گذشته توسط این شرکت در شهرستان گناباد انجام شد.

خدایار کریم‌ نژاد امروز در جلسه بررسی ظرفیت های معدنی شهرستان گناباد افزود: این اکتشاف های معدنی در پنج محدوده اکتشافی این مناطق از جمله «کلاته آهنی» صورت گرفت که منجر به شناسایی ذخایر ارزشمندی نظیر سرب، روی و مس شد.

وی ادامه داد: فعالیت‌ های اکتشافات عمومی و تفصیلی در محدوده‌ های اولویت‌ دار شهرستان گناباد شامل محدوده‌ های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی از ۲ سال قبل در دستور کار قرار گرفت و جاده‌ های دسترسی، حفر ترانشه و حفاری‌ های اکتشافی در محدوده‌ های یادشده اقدام شد.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: با توجه به ظرفیت های ارزشمند معدنی شناسایی شده در گناباد اقداماتی برای واگذاری این معادن به بخش خصوصی در حال انجام است و از حضور شرکت ها و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های مواد معدنی شهرستان های گناباد و بجستان توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی موجب رونق اقتصادی و اشتغال‌ زایی منطقه خواهد شد.

کریم نژاد خواستار افزایش ارتباط بخش صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و انعقاد تفاهم نامه هایی در بخش های مختلف به خصوص معادن به منظور بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌ های این منطقه شد و آن را لازمه رونق اقتصادی منطقه دانست.

وی گفت:‌ با توجه به ظرفیت های شاخص معدنی گناباد،‌ دفتر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آینده نزدیک در این شهرستان راه اندازی می شود.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)‌ یکی از شرکتهای تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید