256263

دادستان کل کشور

بررسی پرونده‌ی حادثه‌ی معدن معدنجوی طبس در سطح ملی

دنیای معدن: پرونده‌ی حادثه‌ی معدن معدنجوی طبس در سطح ملی بررسی می‌شود.

به گزارش دنیای معدن،حجت الاسلام موحدی آزاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت حادثه معدن معدنجوی طبس  در بیرجند گفت:  از طریق معاونت حقوق عامه این پرونده را پیگیری می‌کنیم و در صورت نیاز از رئیس جمهور نیز کمک خواهیم گرفت.

وی افزود: جلسات اصلی پرونده حادثه معدن معدنجوی طبس با حضور وزرا و سایرِ مراجع برگزار می‌شود تا بتوانیم ریشه‌ای این موضوع را حل کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دلیل  مکانیزاسیون نبودن معادن زغال سنگ را به جد پیگیری خواهم کرد گفت: چرا باید معدنکاران در شرایط نا ایمن کار کنند و جانشان تهدید شود.

حجت الاسلام موحدی آزاد بر پیگیری حقوق جان باختگان مانند مستمری و دیه تاکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن، خانواده‌های جان باختگان، مستمری شان برقرار شود و دیه شان را دریافت کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات معادن زغال سنگ طبس عدم مکانیزاسیونِ معادن زغال سنگ است گفت: مطالبات صاحبانِ معادن زغال سنگ از طرفِ شرکت‌های بزرگ باید به موقع پرداخت شود تا این معادن با مشکلات مالی مواجه نشوند.

آریافر، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز در این جلسه مانیتورینگ در تونل‌های معادن زغال سنگ را در پیشگیری و کاهش حادثه در معادن طبس موثر عنوان کرد و گفت: سنسور و مانیتور را می‌توان در فضای مکانیزه اعمال کرد بنابراین نیاز است معادن زغال سنگ سنتی طبس مکانیزه شود.

اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بازرسان ما از معدن معدنجوی طبس بازدید داشته اند، اما مواردی که سبب حادثه شده، در گزارش‌های بازرس نیامده است.

رئیس کل دادگستری نیز افزود: اظهار نظر نهایی در خصوص حادثه معدنجوی طبس با دستگاه قضا است و خواهش می‌کنیم هیچ سازمان و نهادی در این خصوص اظهار نظر نکند تا ما بتوانیم با کمک تیم‌های کارشناسی به نتیجه برسیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه تا ۱۲ مهر احکام مستمری جان باختگان آماده شده و لیست برای ارزیابی به تامین اجتماعی تهران ارسال می‌شود گفت: در صورتی که موارد کامل باشد حقوق جان باختگان تا ۲۲ مهر پرداخت می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید