226229

تحولات بودجه ۱۴۰۱؛ از کشیدن افسار رشد کسری بودجه تا عادلانه‌سازی حقوق‌ها

دنیای معدن- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر این نکته که دولت در بودجه ۱۴۰۱ افسار کسری بودجه کشیده است، بیان داشت: دولت در این بودجه حذف مالیات کسب‌وکارها آسیب‌پذیر مدنظر قرار داده و تلاش دارد تا مالیات‌ها هدفمند شوند.

به گزارش دنیای معدن، مسلم صالحی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مؤلفه و شاخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شاهد ایجاد درآمد‌های پایدار و به تبع آن کاهش و کسری تراز عملیاتی بودجه هستیم که این مسئله یکی از نقاط مهم این بودجه قلمداد می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جریان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت مطرح شد که تراز عملیاتی بودجه از ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان رسیده است که این اقدام به جهت کشیدن افسار رشد کسری تراز عملیاتی، اقدامی مثبتی است.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر در بودجه روی نظام عادلانه پرداخت حقوق‌ها تأکید شده است که این اقدام هم مطلوب بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین در این بودجه بر افزایش درآمد‌های مالیاتی تأکید شده که این مسئله جزو نقاط قوت بودجه قلمداد می‌شود. از سوی دیگر در این بودجه ما شاهد حذف مالیات کسب و کار‌های آسیب‌پذیر هستیم که تلاش دارد مالیات‌ها هدفمند شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعلام رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ بیان داشت: هرچقدر که دولت بتواند به این رقم نزدیک شود باز هم خوب است لذا این مسئله به خودی خود ایجاد انگیزه خواهد کرد و حتما می‌تواند باوری ایجاد کند که می‌توان در راستای تحولات اقتصادی حرکت کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید