228786

فولادسازان برتر هند به دنبال منابع مالی فدرال برای کاهش انتشار کربن هستند

دنیای معدن- رویترز: یک نهاد پیشرو صنعتی هند گفته که فولادسازان برتر هند از دولت خواسته اند تا منابع مالی فدرال و دیگر کمک های اقتصادی را برای کمک به آنها در دستیابی به اهداف کاهش انتشار کربن فراهم کنند.

به گزارش دنیای معدن، هند به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان پس از چین و آمریکا، متعهد شده است که تا سال 2070 به هدف انتشار خالص کربن صفر برسد و تا سال 2030 سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را در ترکیب انرژی خود به 50 درصد برساند.

انجمن فولاد هند در بیانیه ای پیش از اعلام بودجه سالانه این کشور در اول فوریه، اعلام کرد که فولادسازان هندی خواستار یارانه های فدرال و مشوق های مالیاتی برای تأمین فناوری های جدید هستند، زیرا آنها به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از 2.6 تن دی اکسید کربن به ازای هر تن فولاد در سال 2020 به 2.4 تن دی اکسید کربن به ازای هر تن تولید فولاد خام تا سال 2030 هستند.

این انجمن همچنین از دولت نخست وزیر نارندرا مودی خواسته است تا برای پروژه های ساختمانی تحت حمایت دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد، تامین بخشی از این فولاد را از تولیدکنندگان کم کربن اجباری کند.

آقای T. V. Narendran مدیر اجرایی و مدیرعامل تاتااستیل به رویترز گفت: شرکت های فولادی معتقدند که مشوق های دولتی برای فناوری های کم کربن و منابع مالی دولتی برای فناوری های سبز، کاهش ردپای کربن را ممکن می سازد.

فولادسازان بزرگ ازجمله AM/NS هند که یک سرمایه گذاری مشترک بین آرسلورمیتال و نیپون استیل است اعلام کرده اند که هزینه های سرمایه اولیه بالایی برای کاهش انتشار کربن مورد نیاز است. آقای Dilip Oommen مدیر اجرایی AM/NS هند گفت: بهره برداری از کارخانه های فولاد کم کربن حداقل در کوتاه مدت یا میان مدت بسیار گران خواهد بود.

آقای Sajjan Jindal رئیس گروه JSW نیز گفت: این بخش به تنهایی برای کاهش تاثیر کربن خود پیش قدم شده و ابتکار عمل به خرج داده اما برای اتخاذ فناوری کربن زدایی عمیق که از نظر اقتصادی در مراحل اولیه بکارگیری مقرون به صرفه باشد، به سیاست و حمایت عمومی نیاز دارد.

بین ژانویه تا دسامبر تولید فولاد خام هند 17.8 درصد افزایش یافت و به 118.1 میلیون تن رسید که پس از چین در رتبه دوم قرار گرفت زیرا اقتصادها از قرنطینه های مرتبط با پاندمی کرونا بتدریج خارج شدند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید