239410

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران

فولاد سازان در تلاش برای ساماندهی مشکل قطع گاز و مدیریت سوخت

دنیای معدن- دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: امروز مساله انرژی فولاد سازان یک دغدغه جدی است و تلاش می شود برای مساله گاز یک برنامه مدونی با شرکت ملی گاز (وزارت نفت) داشته باشیم تا برای قطعی گاز و کمبودهای حاصل از آن در بخش فولاد بخوبی مدیریت شود.

به گزارش دنیای معدن، سید رسول خلیفه سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین تصریح کرد: شرکت های فولاد سازی باید با یک برنامه منظم ، خود را وفق بدهند و این امر در زمینه برق، امسال ساماندهی شد.

وی یاداور شد: براساس برنامه تنظیمی در زمینه برق تابستان امسال شرکت ها دچار قطعی برق مخل تولید نداشتند، بلکه با تشویق برای تولید شبانه و نیز زمان کم باری شبکه، تجربه مناسبی نسبت به سال‌های گذشته بود که این امر تداوم خواهد یافت.

خلیفه سلطانی خاطرنشان ساخت: براساس برنامه ریزی برای مدیریت سوخت، یک هماهنگی بین شرکت گاز و فولاد سازان اجرایی خواهد شد تا مشکلی در زمینه تولید فولاد بروز نکند.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تصریح کرد: محدودیت تولید انرژی در کشور را می توان با برنامه ریزی مدیریت کرد و این امر به سود دو طرف است.

وی اضافه کرد: تخصیص منابع محدود با توجه به نیازهای متعدد، این هنر مدیریت است که ضمن تداوم تولید، این شرایط را پشت سرگذارد.

ایران در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را برنامه ریزی کرده و اکنون حدود ۴۵ میلیون تن ظرفیت این بخش است.

 

دیدگاهتان را بنویسید