انقلاب اسلامی متأثر از فرهنگ عاشورا، غدیر و محصول تفکر شیعه است
دنیای معدن: نشست بصیرتی به همت حوزه مقاومت یسیج شهید تندگویان و به میزبانی پایگاه شهید احمدی روشن در محل سالن دانش مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
به گزارش دنیای معدن، در این نشست که مسعود باباخانی مدیر حوزه مدیر عامل و تعاملات منطقه ای، سرهنگ فرهمند و تعدادی از فرماندهان و اعضای گردانهای سایبری بسیج شرکت حضور داشتند، دکتر مهدی قزوینی استاد دانشگاه و از هادیان سیاسی کشور به تشریح ابعاد جنگ های ترکیبی و شناختی و تکرار مصادیق آن از صدر اسلام تا کنون پرداخت و گفت: معاویه پسر ابوسفیان در یک جنگ شناختی با مدیریت ادراک عمومی جامعه و جابجایی در باورها و ارزشها،مردم را دچار انحراف شناختی از حقیقت نمود و حضرت علی (ع) را خانه نشین کرد.بطوریکه مردم می گفتند: مگر علی هم نماز می خواند.
صحنه عاشورا نیز، صحنه مبارزه امام حسین (ع) با خواص، جانبازان(شمر و..) ، آقازاده ها(یزید و..) و در حقیقت نبرد حق و باطل بود بطوریکه یزید با بهره گیری از جنگ شناختی و ترکیبی، توانست بسیاری از دوستاران اهل و بیت را تحریک و برای جنگ در مقابل امام حسین(ع) قرار دهد و در نتیجه خروجی این جنگ، واقعه عاشورا و شهادت آن حضرت را رقم زد.
وی گفت: گرچه عاشورا یک شکست نظامی برای امام حسین (ع) بود، اما گفتمان و فرهنگ عاشورا پیروز و غالب شد.
وی با تشبیه انقلاب اسلامی به قیام عاشورا تصریح نمود: انقلاب اسلامی متأثر از فرهنگ عاشورا، غدیر و محصول تفکر شیعه است.
وی در ادامه انقلاب اسلامی را محصول، شکست دنیای غرب(مدرنیته)، مذهب تشیع، و ظهور دانست و گفت: بر اساس تحلیل نظریه پرداز و دانشمند و جامعه شناس فرانسوی، بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی، "روح اراده جمعی" است که در همه ملت ایران جریان داشته و نمونه دیگر این اراده، هشت سال دفاع مقدس می باشد که حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن قرار نگرفت. این اراده مستحکم را در هیچ انقلابی نمی توان پیدا کرد.
به عقیده بزرگترین جامعه شناس دنیا، انقلاب اسلامی تاریخ دنیا را دگرگون کرده است.
دکتر قزوینی توطئه های مختلف نظامی و تحریمهای اقتصادی دشمن علیه انقلاب اسلامی در طی ۴۴ سال گذشته را یاد آور شد و گفت: دشمن پس از شکست در جنگ های نظامی، اقتصادی و جنگ تمدنی(مانند جنگ در افغانستان، داعش و..) ، در شرایط فعلی تمرکز آن جنگ درون تمدنی(قضیه مرگ مهسا امینی و...) مبتنی بر "جنگ شناختی و ترکیبی" در درون جامعه است و می خواهد روح اراده جمعی و پیوند بین امت و ولایت را جدا کند.
این استاد و هادی سیاسی کشور در پایان، نسل جوان فعلی را محصول زندگی دیجیتالی دانست و گفت:دشمن در عالم مجازی با جنس و ذائقه او تولیداتی را درست می کند که با برخورد های قهری و تند نمی توان حقیقت را به جوانان تفهیم کرد.
وی تنها برای خنثی نمودن توطئه های جدید دشمن در فضای دیجیتال و جنگ شناختی را، شیوه اقناع و قدرت استدلال ذکر نمود.
دیدگاهتان را بنویسید