256101

به مناسبت سالروز افتتاح رسمی اولین کوره قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه مطرح شد؛

کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه از احداث تا بالاترین رکوردهای تولید

دنیای معدن: در تقویم رویدادهای رسمی کشور، از روز شنبه ۳۱ شهریورماه به‌عنوان سالروز آغاز دفاع مقدس یاد شده است. درست در چنین روزی در سال ۱۳۷۰، رویداد بزرگ دیگری با عنوان سالروز افتتاح رسمی اولین کوره قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه نیز در تقویم پرافتخار شرکت فولاد مبارکه به ثبت رسید تا افتخاری باشد برای ایران‌زمین؛ چراکه این شرکت در اوج حملات دشمن ساخته شد، به بار نشست و مایه خیروبرکت و توسعه صنعت کشور شد.

به گزارش دنیای معدن  عباس محمدی، مدیر تولید فولاد مذاب کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه: شرکت فولاد مبارکه با انجام توسعه‌های متعدد در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از سال‌های بعد از راه‌اندازی، ضمن استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز دنیا، ظرفیت تولید را از ۲.۴ میلیون تن تختال در طراحی اولیه به ۳.۲ میلیون تن و سپس به ۴.۲ میلیون تن در سال‌های ۸۱ تا ۸۲ و در مرحله بعد به ۵.۴ میلیون تن در سال‌های ۸۶ تا ۸۷ و در نهایت به ۷.۲ میلیون تن تختال فعلی افزایش داد.

ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با همکاری سایر واحدهای ستادی و پشتیبانی موفق به تولید فولادهای ویژه مورداستفاده در لوله‌های انتقال نفت‌ترش با استانداردAPI، فولادهای بدنه خودرو، فولادهای میکروآلیاژی با کاربردهای خاص، فولاد IF، فولادهای الکتریکی و در نهایت فولاد زنگ‌نزن و بسیاری گریدهای فولادهای ویژه شد که کاهش شدید وابستگی کشور به واردات را به دنبال داشت.

همچنین در سالیان گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه بومی‌سازی مواد، قطعات یدکی و تجهیزات صورت گرفته، به‌نحوی‌که در حال حاضر بیشتر قطعات یدکی موردنیاز، مواد و قطعات ویژه نسوز از داخل کشور تأمین می‌گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید