256208

پیاده سازی هوش مصنوعی در ذوب آهن با مشارکت رایتل

دنیای معدن: آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت خدماتی ارتباطی رایتل و ذوب آهن اصفهان از هلدینگ های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با حضور حسین ملازاده مدیرعامل رایتل و مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و در حضور اصحاب رسانه پنج‌شنبه 5 مهرماه در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین ‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، حسین ملازاده مدیرعامل رایتل گفت : با توجه به اهمیت بهره گیری از تکنولوژی های نوین در کسب و کارهای امروزی و همچنین گسترش هوش مصنوعی در عرصه های گوناگون تفاهم نامه امروز با محوریت ارائه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی توسط رایتل به ذوب آهن اصفهان در راستای افزایش بهره ‌وری، افزایش درآمد یا کاهش هزینه،کاهش خطاهای انسانی، افزایش کارایی و بهبود تجربه مشتری به امضا رسید.

وی افزود : در این فرصت شایسته می دانم از مهندس کوهی مدیرعامل مجموعه معظم ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد کشور که همواره حامی شرکت های دانش بنیان بوده و بهره گیری از تکنولوژی های نوین در کلیه فرایندهای این مجتمع عظیم صنعتی را مورد توجه ویژه قرار داده است، تشکر و قدردانی نمایم.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز ضمن عرض تسلیت درگذشتگان حادثه معدن طبس حضور خانواده این عزیزان و همچنین جامعه معدنی و صنعتی کشور گفت : این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس برنامه تحولی تعریف شده کلیه فرایندهای شرکت را با رویکرد دانش بنیان عملیاتی نموده است که از جمله آنها می توان به انعقاد تفاهم با معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در زمینه پروژه های زیست محیطی در بخش های آب،خاک،هوا و HSE اشاره نمود که این پروژه ها هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

وی اظهار ادامه داد : یکی از شرکت های دانش بنیان توانمند از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در زمینه اصلاح الکتروفیلترهای مجتمع با رویکرد دانش بنیان به ذوب آهن معرفی شده و انشاا... ظرف یک ماه آینده قرارداد با این شرکت عملیاتی می شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : قرارداد امروز با شرکت رایتل مربوط به توسعه خطوط فیبرنوری در مجتمع،سامانه هوش تجاری،ارائه خدمات سایبری و پیاده سازی هوش مصنوعی در ذوب آهن اختصاص داشت.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهرها و صنعتی سازی ساختمان در عرصه ملی و بین المللی یک برند مطرح است،تصریح کرد : این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا محسوب می شود و امروز کلیه خطوط راه آهن سراسری کشور نظیر خط تبریز- میانه،رشت –انزلی،همدان- سنندج و پروژه راه آهن میانه-اردبیل  که آماده افتتاح با حضور مسئولین کشوری است با ریل ملی ذوب آهن اصفهان ساخته شدند.

وی در ادامه به نقش محوری ذوب آهن اصفهان در توسعه خطوط متروی کلان شهرها پرداخت و بیان کرد: سال گذشته خط مترو پرند-تجریش با ریل ملی افتتاح شد و هم اکنون نیز توسعه خطوط مترو کلان شهرهایی نظیر اصفهان،تبریز،مشهد و ... زیر بار نصب ریل ذوب آهن هستند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، تولید تیرآهن بال پهن در راستای مدولارسازی ساختمان ها را از جمله دیگر دستاوردهای دانش بنیان این مجتمع عظیم صنعتی معرفی نمود و افزود : در این رویکرد نوین ، تیرآهن های بال پهن در سایز مختلف تولید شده و به محل پروژه های ساختمانی ارسال می شوند که ایمنی،کاهش قیمت تمام شده،افزایش فضای مفید ساختمان و ... از جمله مزیت های آن به شمار می رود.

وی گفت : در گذشته آرک های چوبی در سقف معادن مورد استفاده قرار می گرفت که مخاطرات بسیار زیادی را در پی داشت. ذوب آهن اصفهان در راستای ایمن سازی معادن کشور،آرک های معدنی  فولادی را به عنوان یک محصول ارزش افزا در سایز متنوع تولید و به بازار عرضه نمود که مورد استقبال جامعه معدنی و صنعتی کشور قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید