240329

 نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور:

۷۰ درصد کارگران بازنشسته حداقلی بگیر هستند/ امسال تقاضای دستمزد قانونی و براساس تورم را داریم

دنیای معدن: رئیس کانون بازنشستگان مازندران و نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور گفت: امروز ۷۰ درصد کارگران ما حداقلی بگیر هستند و این مسئله نگران کننده است.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، نصرالله دریابیگی در یازدهمین اردوی آموزشی، تفریحی و سیاحتی و زیارتی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: استیفای حقوق بازنشستگان مطالبه بحق است و امروز در بدترین شرایط اقتصادی قرار داریم و باید حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین شود.

وی افزود: امروز ۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و این مسئله نگران کننده است.

به گفته دریابیگی، صدای مظلوم کارگران و بازنشستگان شنیده نمی شود و آنان حتی برای خرید سنگ قبر و برنج باید وام بگیرند.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران و نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور گفت: صاحبان اصلی انقلاب کارگران هستند که امروز در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

وی افزود: مشکلات کارگران و بازنشستگان فراوان است و ما امسال دستمزد واقعی می خواهیم و ما حقوق خود را براساس قانون می خواهیم و باید تورم برای حقوق کارگران و بازنشستگان در نظر گرفته شود.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران و نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور گفت: یکی از عوامل رکود اقتصادی پایین بودن حقوق قریب به ۶۰ درصد از بهترین یاران انقلاب است.

دریابیگی افزود: درمان رایگان دغدغه رهبری بود و امروز بازنشسته ای که سرطان دارد و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت این مسئله را برای درمان رایگان وی اجرایی نکرده است، باید به کجا پناه ببرد.

وی بیان داشت: ۲۰۰ شبکه مختلف ماهواره‌ای علیه نظام کار می‌کنند و مردم را به خیابان‌ها می‌آورند و باید مراقب باشیم.

دریابیگی گفت: قدرت عزت و ماندگاری مسئولان نظام و باقیات و صالحات شان، نوکری کارگران و بازنشستگان و فقرا و مظلومان است.

وی یادآور شد: وحدت، انسجام، همراهی، همفکری و همسویی مهمترین راه برای رسیدن به سر منزل مقصد نهایی که همان عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت بر اساس آرمان‌های نظام و امام و رهبری است، از اهداف ما است.

دریابیگی افزود: حواسمان جمع باشد و قدر همدیگر را بدانیم که جامعه کارگری در ایران‌ مظلوم است.

وی گفت: باید وحدت و انسجام داشته باشیم و لیاقت داریم تا رئیس جمهور آینده از ما باشد و می‌توانیم، ما حزب توده و کمونیسم نیستیم و ما حزبی اهل قرآن، نماز، دیانت، ولایت و ارزش‌ها هستیم.

وی افزود: باید با اتحاد به سمت استیفای حقه جامعه کارگری برویم و لسان و حرف ما باید در راستای رفع مشکلات باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید