254895

واگذاری معادن نباید بدون رضایت اهالی منطقه باشد

دنیای معدن- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در واگذاری معادن گاهی یک مجوز در برابر رضایت کل یک روستا قرار می‌گیرد و زمینه های نارضایتی مردم را فراهم می‌کند که قابل قبول نیست.

به گزارش دنیای معدن، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به مشکلاتی که برخی معدن کاران برای اهالی منطقه عنبران درست کرده اند، اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید می‌کنند که رضایت مردم اساس کار من است مسئولین در تصمیم گیری‌های کلان خود باید این اصل را لحاظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رضایت یک نفر را بر رضایت اهل یک منطقه مقدم بکنیم کاملاً خطاست متأسفانه در واگذاری معادن گاهی یک مجوز در برابر رضایت کل یک روستا قرار می‌گیرد و موجبات نارضایتی فراهم می‌شود بعد از واگذاری و بی‌اعتنایی به رضایت عمومی باز گاهی اذیت و آزار اهل محل به خاطر درآمد یک معدن کار استمرار پیدا می‌کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این هفته انفجارات عظیم در معادن منطقه عنبران اهل محل را کلاً علیه مسئولین بدبین کرده است آیا این است رعایت حقوق شهروندی؟ این معدن کار از کجا این جرأت را پیدا کرده که دست به انفجارات غیر متعارف می‌زند؟ من از دادستان اردبیل که شخصاً به این موضوع وارد و شکایت اهل محل را ارج نهاده تشکر می‌کنم ترک برداشتن خانه‌ها در اثر انفجار، ضایع شدن کشاورزی در اثر باران گرد و خاک، ضایع شدن جاده‌ها در اثر تردد ماشین‌های سنگین و به هم ریختن آسایش اهل محل در اثر صدای مهیب انفجارات و… آیا این ها کافی نیست که مسئولین در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید