255086

۳۵۰ معدن اردبیل شهریورماه به مزایده گذاشته می‌شود

دنیای معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی از سرمایه‌گذاران حوزه معدن شهریور ماه مزایده واگذاری ۳۵۰ معدن استان برگزار خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن مسعود ایرانی، اظهار داشت: عمده معادن استان مصالح ساختمانی، فلزی و مقدار محدود نیز معادن باارزش است.

وی افزود: ما به حضور سرمایه گذاران در این بخش نیاز داریم و در حال حاضر نیز استان اردبیل به کارگاه توسعه معدن تبدیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی از سرمایه گذاران حوزه معدن خبر داد و گفت: شهریور ماه مزایده واگذاری 350 معدن استان برگزار خواهد شد.

ایرانی گفت: این معادن با احراز اهلیت و صلاحیت افراد در حوزه سرمایه گذاری واگذار خواهد شد تا ما بتوانیم در سال‌های آینده خبرهای خوشی را به مردم ارائه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری بیان کرد: این واحدها در یه تا چهار شیفت با جذب نیروهای کارگری و تخصصی مشغول تولید هستند.

ایرانی اظهار کرد: ما خود را خادم تولیدکنندگان می‌دانیم و بر این باوریم باید یاریگر و همراه فعالان تولید و نظام اقتصادی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 28 هزار نفر در این واحدهای صنعی مشغول کار هستند که بعد از تکمیل واحدهای در حال احداث به همین میزان اشتغال جدید نیز رقم می‌خورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل جزو استان‌های اول کشور در ریشه کنی بیکاری است و هدف ما این است تا در سال آینده جشن ریشه کنی بیکاری را با همراهی صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی و معدنی فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: 60 هزار واحد صنفی و خدماتی در استان با 300 هزار نفر جمعیت شاغل مشغول فعالیت هستند که در یک سال اخیر سعی کردیم تا محدودیت و گرفتاری فعالان این عرصه را رفع کنیم.

ایرانی با اشاره به فعالیت 114 اتحادیه صنفی در سطح استان اردبیل گفت: 46 هزار واحد صنفی در اردبیل فعال است که در مناسبت‌های مختلف شاهد مشارکت آنها در امور خیرخواهانه هستیم.

وی فعالیت‌های بخش فرش با حمایت از 45 هزار بافنده را یادآور شد و بیان کرد: در اوج مظلومیت و در کارگاه‌های نمور سالانه بیش از 110 هزار مترمربع فرش طبیعی و متنوع در این استان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پرده از برخی بی مهری‌ها در حق بافندگان فرش و هنرمندان و صنعتگران برداشت و گفت: متأسفانه فرش بااصالت اردبیل به نام فرش تبریز و قم به بازارهای جهانی عرضه می‌شود که تلاش می‌کنیم با بسترسازی صادراتی از این استان این دغدغه و مشکلات را رفع کنیم.

ایرانی در پایان به فعالیت‌های بخش بازرسی نیز اشاره و اظهار کرد: همکاران ما در این بخش سعی در کنترل قیمت‌ها و برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم دارند که در هر دو حوزه این استان جایگاه سوم کشوری را با عملکرد و فعالیت‌های مثبت به دست آورده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید