255115

خلوصی، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو مطرح کرد:

ایمیدرو شرایط توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند

دنیای معدن: طبق گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو تحقق چشم انداز هدف کربن صفر، هوشمندسازی، دیجیتال سازی و غیره، در برنامه هفتم به صورت الزام درآمده و ایمیدرو به عنوان بخشی از نهاد دولتی، جایگاه مناسبی دارد.

به گزارش دنیای معدن، خلوصی عنوان‌کرد: در زمینه دستیابی به فولاد سبز نیز پروژه های اجرایی نیروگاه‌های تجدید پذیر خورشیدی و بادی، تکنولوژی تولید هیدروژن و انرژی پاک در دست اجرا است و همچنین پروژه های بسیاری نیز برای کاهش آلایندگی در شرکت های زیرمجموعه در حال انجام است و امیدواریم تا سال ۲۰۳۰ میلادی بتوانیم پیشرفت قابل توجهی در این زمینه شاهد باشیم.

وی ضمن اشاره به اکتشاف‌های صورت گرفته در کشور یاد آور شد: اکتشاف اولین حلقه شناسایی ذخایر است در همین راستا تهیه تجهیزات حفاری، آموزش حفار و تهیه فهرست بها از جمله اقدامات انجام شده در این سازمان است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو خاطرنشان کرد: ایمیدرو به عنوان نهاد حاکمیتی، شرایط توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند.

سمیه خلوصی با اشاره به شاخص های پیش بینی شده برای بخش صنعت (8.5 درصد) و معدن (13 درصد) در برنامه هفتم توسعه، گفت: بدون توجه به موضوع فناوری و نوآوری، دستیابی به این شاخص ها ممکن نیست. از جمله نکات جالب برنامه هفتم توسعه، افزایش رتبه نوآوری به رتبه ۴۸ جهانی است. در حال حاضر، رتبه ایران در این حوزه ۶۴ است که با نوآوری این هدف قابل تحقق است.

وی اشاره کرد: ماموریت ما در توسعه بخش نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، برای دستیابی به اهداف مشخص شده در برنامه هفتم توسعه، سنگین است و تحقق چشم انداز هدف کربن صفر، هوشمندسازی، دیجیتال سازی، اجرای نیروگاه‌های تجدید پذیر و غیره، در برنامه هفتم به صورت الزام درآمده و ما به عنوان بخشی از نهاد دولتی، جایگاه مناسبی داریم. حفظ و ارتقای سطح موجود و دستیابی به اهداف، با توسعه نوآوری امکان پذیر است.

خلوصی اشاره کرد: ایمیدرو با هدف توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی، مراکزی برای جذب ایده ها و بسترسازی برای تبدیل آنها به شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است. با توجه به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش معدن و صنایع معدنی و حتی فناوری های پیشرفته سرمایه گذاری می کنند، ما برای حفظ رقابت پذیری و تولید پایدار، باید از حداکثر ظرفیت ها بهره بریم تا به شاخص های هدف گذاری شده برسیم.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به میزان تولید فلزات اساسی در کشور افزود: این زنجیره به سطح قابل قبولی رسیده است و امیدواریم به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.معدن نامه

 

دیدگاهتان را بنویسید