255984

افتتاح آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی درکرمان

دنیای معدن: بزرگ‌ترین آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی در جنوب‌شرق کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بزگترین آزمایشگاه تجزیه معدن جنوب‌شرق در کرمان ظرفیت آنالیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن در سال را دارد، گفت: امیدواریم این مجموعه بتواند طرح توسعه را در جنوب استان کرمان هم اجرا کند.

امیر حسن‌زاده راه‌اندازی وزارت معدن را یک الزام دانست و بیان کرد: ساختار وزارتخانه معدن باید در کشور شکل بگیرد و به‌عنوان یک زمین‌شناس از فعالان حوزه معدن می‌خواهم که این مطالبه را پیگیری کنند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، شرکت‌های بزرگ در استان کرمان به ما کمکی نکرده‌اند و۵۰ سال است که در رفسنجان مس کاتُد تولید می‌کنیم، اما ۱۰ هزار نفر بیکار داریم و با وجود اینکه در شهرک‌های صنعتی ایجاد شغل شده است، اما همه می‌خواهند به شرکت مس بروند.

وی با درخواست جهت راه‌اندازی آزمایشگاه گهرسنگ در استان، اظهار کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه آورده مالی قابل توجهی برای استان و کشور خواهد داشت.

حسن‌زاده از به صدا درآمدن زنگ خطر رشته معدن در دانشگاه‌ها به‌علت خالی ماندن رشته‌های معدن و زمین‌شناسی خبر داد و افزود: این در شرایطی‌ست که برای معدنی در استان‌های معدنی باید تفکر معدنی شکل بگیرد.

یاد آور می‌شود این آزمایشگاه با اشتغالزایی ۳۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان شامل بخش‌های توزین، ذوب قلیایی، محیط زیست، طلا و چهار اسید است.

 

دیدگاهتان را بنویسید