256770

ویدئو: تخصیص صد در صد ارز حاصل از صادرات به فعالان معدن و صنعت فلز

حجم ویدیو: 8.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:05 دانلود ویدیو

دنیای معدن -مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: گروه فلزات کشور می‌توانند از ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات استفاده کنند.

به گزارش دنیای معدن، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان یزد افزود: در طرح تخصیص ارز حاصل از صادرات به گروه فلزات، شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده ارزی گروه فلزات، به بانک مرکزی معرفی می‌شوند این شرکت‌هامی توانند تمام ارز حاصل از صادرات خود را خودشان استفاده کنند.

علیقلی زاده افزود: استفاده‌ صددرصدی این ارز بدین معنی است که اگر شرکتی ارز مازاد بر نیاز وارداتی و تامین مواد اولیه، تامین کسری انرژی ،ماشین‌آلات، قطعات و تجهیزات داشته باشد، می‌تواند به نرخ توافقی کوتاژهای صادراتی خود را در سامانه مبادله‌ ارزی به سایر شرکت ها واگذار کند.

وی افزود : با این کار ،  ارز مجموعه‌ صنایع معدنی ما در بخش فلزی، باقی می ماند  و ارز مازاد هم با نظر وزارت صمت و همکاری بانک مرکزی به سایر کالاها می تواند اختصاص داده شود.

در این نشست مدیران واحدهای معدنی و صنعتی به بیان مشکلات خود در خصوص تامین ارز، مسئله صادرات کالاها و اعطای مجوزهای بی برنامه در برخی گروههای کالایی پرداختند.

صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تا یکماه آینده طرح پایش و رصد واحدهای صنعتی اجرا می شود و مجوز واحدهای راکد لغو و یا به افرادی  واگذار می شود که می توانند در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید