255620

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین همایش ملی زغال‌سنگ است

​دنیای معدن - معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ششمین همایش ملی زغال‌سنگ با حضور متخصصان به میزبانی این دانشگاه روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد عطایی روز شنبه در گفت و گویی، افزود: این همایش با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مجموعه سیمین کک شاهرود (قطب علمی مهندسی معدن کشور) برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نخستین همایش ملی زغال‌سنگ در شهریور ۱۳۹۱ به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود اشاره کرد و گفت: شرکت ‌کنندگان در این همایش، برای بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری درباره صنعت زغال‌سنگ، گرد هم می‌آیند و نتایج پژوهش‌های انجام شده در این زمینه را به صورت مقاله، سخنرانی و پوستر ارائه می‌دهند.

دبیر همایش ملی زغال‌سنگ در دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: برگزاری این همایش با هدف اقناع روحیه جست‌وجوگری و کاوشگری جامعه علمی دانشگاهی در جهت کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در زمینه زغال‌سنگ انجام می‌شود.

وی به برگزاری پنج دوره این همایش اشاره کرد و افزود: در این همایش‌ها سعی شد با بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان در حوزه‌های گوناگون صنعت زغال‌سنگ، با ارائه تحلیل‌های علمی و عمقی، افق‌های روشنی پیش روی مدیران اجرایی قرار داد.

عطایی به ۲ سالانه بودن این همایش اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق اهداف همایش ملی زغال‌سنگ، بخش مهمی از فرآیند تولید، نشر و مدیریت دانش در این صنعت محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج دوره همایش ملی زغال‌سنگ با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، افزود: نخستین کنگره در شهریور ۱۳۹۱ با همکاری شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، دومین همایش در شهریور ۱۳۹۳ با همکاری شرکت زغال‌سنگ کرمان، سومین همایش در شهریور ۱۳۹۵ با همکاری شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، چهارمین همایش در فروردین ۱۳۹۷ با همکاری شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، و پنجمین همایش در شهریور ۱۴۰۰ با همکاری شرکت سیمین کک شاهرود (قطب علمی مهندسی معدن کشور) برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود به نظرسنجی شرکت کنندگان طی چهار دوره برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد که برگزاری همایش ملی زغال‌سنگ به عنوان یک ابزار کمکی ارزشمند، نقش مفید و مؤثری در اطلاع‌رسانی، تولید و تبادل دانش و ایجاد همگرایی در آرا و نظرات ذی‌نفعان ایفا کرده است.

دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از ۱۰ هزار دانشجو و ۳۵۲ عضو هیات‌ علمی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید