256084

جهت بررسی ابعاد حادثه معدن طبس رقم خورد؛

برگزاری نشست وزیر صمت با وزیر کار و نمایندگان مجلس/ وعده ویژه اتابک برای به سازی جاده معدن «معدنجو»

دنیای معدن: نشست وزیر صمت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی ابعاد حادثه تلخ معدن طبس برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ادامه برنامه ‎های سفر خود به استان خراسان جنوبی، صبح امروز دوشنبه نشستی را با «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی نیکزاد» نائب رئیس و «رضا علیزاده» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برگزار کرد.

در این نشست ضمن بررسی ابعاد حادثه معدن «معدنجو» طبس، مقرر شد که نتیجه نهایی این جلسه در گزارشی به اطلاع نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، ارائه شود.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه 31 شهریورماه و به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل های معدن زغال سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال سنگ در طبس مشغول کار بودند.

وعده ویژه اتابک برای به سازی جاده معدن «معدنجو»

وزیر صمت پس از بازدید از محل حادثه، قول داد که با همکاری ایمیدرو، مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار به منظور آسفالت و بهسازی 30 کیلومتر جاده متصل به معدن «معدنجو» طبس، اختصاص داده شود.

همچنین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در محل حادثه حضور دارند، هم برای رفع مشکلات موجود این معدن و حمایت از خانواده های جان باختگان این حادثه، تعهداتی را متقبل شدند.

در این زمینه وزیر کار قول داد موضوع لحاظ 30 روز کامل حقوق جان باختگان و دیگر امور مربوط به بیمه و حمایت از خانواده آنان را نهایتا تا یک ماه آینده لحاظ کنند.

گفتنی است، وزرای صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی و تیم اعزامی مجلس، شب گذشته را در شهر محل وقوع حادثه گذراندند و از ساعت 7 و نیم صبح امروز، مجددا ناظر عملیات امداد و نجات بودند.

هیچ محدودیتی برای حضور خبرنگاران وجود ندارد

خبرنگاران از صبح روز گذشته، مشغول تهیه خبر عکس و خبر از محل حادثه هستند و هیچ محدودیتی برای حضور آنها لحاظ نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید