247212

سیمیدکو طرح توسعه خود را باهدف تبدیل 2.5 به 5 میلیون تن تولید با جدیت دنبال می کند

دنیای معدن: جلسه هم اندیشی سرمایه گذاران پهنه صنعتی و معدنی سنگان با حضور محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی سیمیدکو، در این نشست محمدرضا پاکباز عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) ضمن خیرمقدم به معاون وزیر صمت و هیات همراه گفت:سیمیدکو به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران این پهنه صنعتی و معدنی همچنان مشتاق به سرمایه گذاری بیشتر و جدی تر در این منطقه بوده و طرح توسعه خود را باهدف تبدیل 2.5 به 5 میلیون تن تولید در هر دو محصول کنسانتره و گندله را با جدیت دنبال خواهد کرد.

IMG_20230916_133320_423

پاکباز راه برون رفت از مشکلات فعلی سرمایه گذاران در منطقه معدنی سنگان را تشکیل کنسرسیومی متشکل از سرمایه گذاران برای استخراج سنگ دانست و افزود:

عمده مشکلات سرمایه گذاران در این منطقه به تامین و استخراج سنگ مرتبط است و سیمیدکو با حمایت فولاد خوزستان و همراهی سایر سرمایه گذاران آمادگی کامل برای حضور و نقش آفرینی در این کنسرسیوم دارد.

عضو هیئت مدیره سیمیدکو، راهبری و نظارت ایمیدرو بر این کنسرسیوم برای توسعه متوازن سرمایه گذاری و تقویت فعالیت های اقتصادی شرق کشور را نیز ضروری دانست و بر اهمیت نقش ایمیدرو در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ و کلیدی در کشور به عنوان سهام دار عمده سیمیدکو نیز با نگاه توسعه متوازن منطقه ای و تقویت زیرساخت های موجود در شرق کشور نقش ویژه ای درپیشرفت طرح های توسعه این شرکت داشته است.

محمدرضا پاکباز اقدامات سیمیدکو در حوزه مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست را کم نظیر دانست و افزود:

این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن و چندماه جلوتر از برنامه پیش بینی شده توانست در سال 1400 از بزرگترین پروژه زیست محیطی این منطقه یعنی طرح فیلتراسیون و آبگیری از باطله خود با ظرفیت بازچرخانی بیش از دو میلیون مترمعکب آب در سال بهره برداری نماید و بلافاصله عملیات اجرایی دومین طرح زیست محیطی خود در شهر خواف را با هدف تامین آب مصرفی کارخانجات خود آغاز کند.

پاک باز سرعت پیشرفت پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب خواف را قابل قبول دانست و افزود:

همزمان با بهره برداری از این طرح عظیم زیست محیطی و با فائق آمدن بر مشکلات تامین آب و با توجه به نگاه منبع محوراین شرکت در حوزه آب و انرژی، سیمیدکو آمادگی مشارکت و راهبری سایر پروژه های موجود در منطقه را با حمایت گروه تخصصی فولاد خوزستان دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های سیمیدکو در پهنه صنعتی و معدنی سنگان و شهرستان خواف و تقدیر از تلاش های مدیرعامل این شرکت اظهار داشت:

کارنامه سیمیدکو در تمام جنبه های فعالیت خود در منطقه سنگان و شهرستان خواف کارنامه روشن و درخشانی است و تعامل و همراهی دوجانبه این مجموعه با مجتمع سنگ آهن سنگان نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه ایمیدور در تقویت  طرح های توسعه و تولید است.

محمد رضا موثقی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه با اشاره به راهگشا بودن پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده سیمیدکو، اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی، توجه به محیط زیست و آب و انرژی را قابل تقدیر دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید