255387

بهره‌برداری از واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن در سلطانیه

دنیای معدن-خط تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت سایا استیل فولاد آرنیکا در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار زنجان در شهرک صنعتی سلطانیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای معدن؛ استاندار زنجان صبح امروز در آئین افتتاح این واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن، گفت: این خط در زنجیره پایین دستی معادن و بالادستی فولاد است.

افشارچی افزود: جهت گیری ما متکثر کردن منابع تولید ثروت در کشور بوده و یکی از راه‌های این مهم، باز کردن راه برای سرمایه گذاری است.

وی به رتبه نخست زنجان در نسبت اشتغال به مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از تولید ثروت در استان از طریق بهره گیری از ظرفیت معادن و صنایع معدنی دنبال می‌شود.

مدیرعامل مجموعه تولیدی سایا استیل فولاد آرنیکا نیز در این مراسم، گفت: این طرح با میزان سرمایه گذاری خارجی بیش از ۱۲ میلیون دلار عملیاتی شده است.

صادق زاده ادامه داد: این مجموعه تولیدی نخستین واحد در شمالغرب کشور است که خط کنسانتره هماتیت و مگنتیت را در کنار هم دارد.

وی افزود: ظرفیت تولید این مجموعه در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل مجموعه تولیدی سایا استیل فولاد آرنیکا گفت: ظرفیت احداث خط تولید گندله هم در مجموعه وجود دارد و با حمایت مسئولان در صورت عملیاتی شدن این موضوع، شمار شاغلان مجموعه از ۱۲۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

شرکت سایا استیل در سال ۹۵ بر پایه تکمیل زنجیره فولاد در استان زنجان تاسیس شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید