255729

بازگشت یک کارخانه تولید کنسانتره به چرخه تولید در گرو تامین آب

دنیای معدن- رئیس اداره منابع آب خواف گفت: با تامین آب مورد نیاز یک شرکت فولادی در این شهرستان، کارخانه تولید کنسانتره آن با ۵۰۰ نفر شاغل مجدد فعال و به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی سالاری در گفت و گویی از راهکارهای شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای تامین آب یک شرکت فولادی در خواف خبر داد و افزود: برای رفع مشکل این شرکت فولادی معاون حفاظت و بهره برداری و اعضای کمیسیون صدور پروانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در شهرستان خواف حضور یافته و راهکارهای تامین آب مورد نیاز شرکت فولاد شرق کاوه را ارائه دادند.

وی کم آبی را مهمترین مشکل این شرکت دانست و تصریح کرد: با حضور مسئولان استانی بازدیدهای لازم از محل کارخانه، معدن و منابع آبی موجود انجام شده و راهکارهای لازم در خصوص تامین آب مورد نیاز مجموعه بررسی و جمع‌بندی شد.

رئیس اداره منابع آب خواف این راهکارها را تامین آب از طریق بازار آب، خرید و تغییر کاربری تخصیص‌های قبلی در دشت، بازچرخانی و فیلتر پرس وتامین آب از محل چاه‌های واگذار شده به صنایع عنوان کرد.

سالاری افزود: شرکت فولاد شرق کاوه در حال حاضر سالانه ۲.۵ تن کنسانتره آهن تولید می‌کند که برای تولید گندله آهن به کار می‌رود.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید