255689

افتتاح واحد تخصصی گوهر شناسی و گوهر تراشی در آذرشهر

دنیای معدن: رئیس مرکز تحقیقات کاربرد مواد معدنی غرب کشور گفت: اولین واحد تخصصی گوهر شناسی و گوهر تراشی غرب کشور در آذرشهر افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، مراحم گفت:واحد گوهر شناسی و گوهر تراشی غرب کشور با هدف اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده‌ گوهر سنگ ها، تجارت و صادرات سنگ‌های قیمتی ایجاد شده است. 

مشایخی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون مجوز ۸۷ واحد جوار کارگاهی در استان صادر شده است گفت: مرکز جوار کارگاهی این واحد صنعتی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند، ارتقای مهارت کارکنان، کاهش هزینه‌های تولید و تبدیل مهارت به ثروت افتتاح شد. 

وی افزود: نقش نیروی انسانی ماهر در ارتقای کیفیت محصولات، کاهش ضایعات و نیل به اهداف سازمانی بسیار موثر است و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای هدفمندسازی آموزش نیروی انسانی منطبق با استاندارد‌های روز در محیط کار و اشتغال آنها است.

وی تصریح کرد: رشته‌های آموزشی جوشکاری سازه‌های فولادی، نقشه خوانی صنعتی و طراحی صنعتی، رعایت الزامات سلامت و بهداشت ایمنی در محیط کار، مدیریت صنایع، جوشکاری قطعات فولادی با فرآیند، ایمنی کار با جرثقیل و مدیریت عمومی از جمله محور‌های آموزش جوارکارگاهی می‌باشند.

گفتنی است در این مراسم مجوز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی مرکز تحقیقات کاربرد مواد معدنی غرب کشور صادر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید