254354

افزایش قیمت سیمان باید متناسب با بهای انرژی باشد

دنیای معدن-مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: قیمت سیمان باید متناسب با بهای انرژی افزایش پیدا کند که با ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا، فروش و قیمت گذاری کالا مدیریت خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، سید جواد جهرمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی فعالان سیمان که به صورت برخط حضور داشت، افزود: برخی از صنایع از جمله سیمان با افزایش بهره وری، امکان کاهش مصرف انرژی و تولید بیشتر را دارند و باید به این موضوع توجه کرد.

وی بخش دیگر سخنانش را به رینگ صادراتی بورس کالا اختصاص داد و بیان کرد: از راهکارهای رفع چالش و دغدغه های استفاده از رینگ صادراتی بورس کالا، توافق میان گمرک و شرکت های سیمانی است.

جهرمی ادامه داد: با این کار، مجوز صادرات سیمان تنها از طریق بورس کالا صادر شده و دیگر فروش ها غیرمجاز شناخته می شود و از فروش با قیمت پایین تر از نرخ مصوب نیز جلوگیری می شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در رینگ صادراتی بورس کالا، محدودیت و سقف قیمتی وجود نداشته و فروش کالا مدیریت می شود.

جهرمی، یکی از دلایل دریافت گردش مالی شرکت ها در رینگ صادراتی بورس کالا را، مبارزه با پولشویی عنوان و بیان کرد: پس از بررسی اطلاعات شرکت ها و خریداران، امکان استفاده از رینگ صادراتی بورس کالا وجود دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیز در این نشست، گزارش عملکردی در خصوص صادرات سیمان و کلینکر در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ارائه کرد و یکی از دلایل کاهش صادرات سیمان در این بازه زمانی را، عدم عرضه کافی این محصول در بازار دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید