253266

و معادن بزرگترین هلدینگ معدنی فلزی بازار سرمایه

دنیای معدن: بنابر دیتای معاملاتی روز سه شنبه ، خالص ارزش دارایی های هر سهم تقریبا 620 تومان محاسبه شده و این یعنی مهم ترین نسبت بنیادی شرکت یعنی P/NAV تقریبا برابر 49% است. عددی که گویای ارزندگی بالای سهام از دید سرمایه گذاران ارزش محور به دید میان و بلندمدت است.

 بزرگترین هلدینگ معدنی فلزی بازار سرمایه بوده که در حقیقت بازوی سرمایه گذاری غول فولادی کشور یعنی فولاد مبارکه است. سهامدار شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بوده که در همین ماه ، یکی از اصلی ترین پروژه های این شرکت یعنی فولاد سرامد ابرکوه استارت عملیاتی تولید کلاف را خواهد زد و این یعنی رشد غیرمستقیم درآمد های سرمایه گذاری ومعادن.

 در انتهای فروردین 1403 ، بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت به بیش از 30 همت رسیده که 18.2 همت معادل 60% از آن در شرکت های بورسی و مابقی در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری شده است. با احتساب 18.2 همت بهای تمام شده سبد بورسی و 150 همت ارزش بازار این سبد ، شاهد 132 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای سهامداران هستیم.

یکی از اصلی ترین زیرمجموعه های این غول معدنی ، شرکت صبانور بوده که اخیرا اخبار بنیادی بسیار مثبتی به بازار مخابره کرده است. شرکت توانسته با ثبت رکورد های جدید در اکتشافات ، ذخایر عملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در دوره 1402 ، شرکت تارگت حفاری و اکتشافات خود را در سطح 60 هزار متر ست کرده بود ؛ حال آنکه در انتهای دوره توانسته بود بیش از 75 هزار متر حفاری کند. در دل این شرکت ، طرح توسعه افزایش 150% ظرفیت تولید کنسانتره از 1 به 2.5 میلیون تن نیز در دست پیگیری و اجرا است.

دیگر زیرمجوعه مهم ومعادن ، شرکت تولید کابل مخابراتی شهید قندی بوده که به هاب اصلی تولید فیبرنوری در کشور مشهور است. این شرکت استارت قوی در 1403 داشته و توانسته ارزش درآمد های خود را با پرش 106% نسبت به فروردین 1402 به حوالی 61 میلیارد تومان برساند ؛ رویدادی که تاثیر قابل ملاحظه ای بر سودسازی این مجموعه و در نتیجه افزایش ارزش پرتفوی ومعادن خواهد داشت. 76% از سهام این شرکت در اختیار ومعادن است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید