253673

پای تولیدات دانش بنیان به فولاد اکسین باز شد

دنیای معدن-شرکت فولاد اکسین که تولید کننده فولاد‌های خاص و ورق‌های کاربردی است حالا توانست برای محصول جدید خود نشان دانش بنیان را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کند. این موضوع علاوه بر افزایش توان فنی و کیفی می‌تواند محصولی با قیمت تمام شده کمتری را راهی بازار کند که استراتژی‌ای موفق در بحث بازاریابی آن خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، تشدید تحریم ها در سال های گذشته باعث شد تا بخش معدن و صنایع معدنی همکاری با شرکت های دانش بنیان را از ویترین خارج کرده و وارد فاز اجرایی کند. این اقدام در گام اول تاثیر مستقیمی بر کاهش ارز بری مجموعه ها به ویژه فولادی ها داشت. 

 

اما بخشی دیگر از این موضوع مربوط به توسعه سبد محصولات است. همکاری با دانش بنیان ها باعث می شود تا برخی از محصولات تولید اولی باشند و برخی دیگر موفق به بومی شدن تکنولوژی باشند. این موضوع منجر به افزایش توان صادراتی می شود. 

 

حالا در این بین فولاد اکسین توانسته  اولین محصول دانش بنیان خود را تولید کند و به نوعی پای تولیدات دانش بنیان را به مجموعه خود باز کند.

 

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و اداره کل استاندارد خوزستان و با موافقت کمیته علائم صدور نشان دانش ‌بنیان، برای یکی از ورق ‌های فولادی تولید شده در شرکت فولاد اکسین خوزستان نشان دانش ‌بنیان صادر شد.

 

این ورق فولادی تولید شده در شرکت فولاد اکسین خوزستان یک محصول کاربردی است که موفق به دریافت نشان دانش ‌بنیان شده است.

 

محصولات دانش بنیان برای توسعه بازارهای خود نیازمند رعایت استانداردها روز و استفاده از قطعات و تجهیزات بومی است تا بتواند میزان وابستگی به واردات را کاهش داده و تامین داخل با کمترین میزان ارز بری انجام شود. 

 

از سویی دیگر تولید چنین ورق هایی با کاربردهای خاص می تواند بر میزان فروش این مجموعه موثر باشد. فولاد اکسین با تولید محصولات خاص یکی از بازیگران اصلی در صنایع مهمی همچون نفت و گاز است که با تولید محصولات کاربردی تر می تواند نیاز موجود در کشور را تامین کند. درواقع به هر میزان که فولاد اکسین میزان تولیدات دانش بنیان خود را افزایش دهد، می تواند محصولاتی به روز تر و مطابق با دانش جدید را به صنایع پایین دستی ارائه دهد.

 

اما در بعد دیگر فولاد اکسین موفق شده تا همکاری با شرکت های دانش بنیان را به سمتی پیش ببرد که برای اولین بار محصولی موفق به کسب نشان دانش بنیان شود. در نتیجه این محصول می تواند در بازارهای صادراتی با اقبال بیشتری مواجه شود. 

 

فراموش نکنیم در بحث صادراتی تولید محصولات ویژه و کاربردی می تواند بر تعداد مقاصد صادراتی اثر گذار باشد زیرا امروز فولاد های خاص و ورق های فولادی کاربرد بسیاری دارند. حال ورود فولاد اکسین به این مرحله می تواند باب جدید در فعالیت های تولیدی آن با قیمت تمام شده کمتر و تولید محصولات کیفی تر باشد. این استراتژی موفق اکسین می تواند حضور آن در بازارهای داخلی و صادراتی را بیش از سال های گذشته افزایش دهد.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید