253762

سرمایه‌گذاری هند در فولاد ایران

دنیای معدن: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

29 خرداد 1364؛ ایران در برابر فروش نفت به تایلند برنج وارد می‌کند

نشریه بررسی‌های اقتصادی «خاور دور» چاپ «هنگ‌کنگ» اعلام کرد که یک شرکت وابسته به گروه «ترو» در تایلند از طریق شرکت‌های نفتی وابسته روزانه 10 هزار بشکه تا 20 هزار بشکه نفت خام ایران را خریداری خواهد کرد و متقابلا تایلند در یک سال 500 هزار تن برنج، 300 هزار تن ذرت و 200 هزار تن نشاسته به ایران صادر خواهد کرد.

29 خرداد 1374؛ انتخاب خاموشی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران

اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران انتخاب شدند.

در انتخابات سومین دوره هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران «علی نفتی سیدخاموشی» با اکثریت 106 رای مجددا به ریاست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزیده شد. در این انتخابات آقایان علا میرمحمد صادقی و حسین نقره کار شیرازی و محمد نهاوندیان از وزارت بازرگانی و «حسین ناجی» از وزارت صنایع به سمت نواب رئیس و محسن خلیلی به سمت خزانه‌دار و سیدحسین سلیمی به سمت منشی هیات رئیسه انتخاب شدند.

کالاهای صادراتی مجددا نرخ‌گذاری می‌شود

کمیته نرخ گذاری کالاها برای اولین مرتبه در سال جاری تشکیل شد.

به منظور تجدیدنظر در قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی روز گذشته برای اولین بار در سال‌جاری کمیته نرخ‌گذاری کالاها با حضور دست‌اندرکاران ذیربط در مرکز توسعه صادرات ایران تشکیل شد.

علی سعیدلو، رئیس‌کل مرکز توسعه صادرات ایران گفت: تشکیل این کمیته با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران انجام شد تا کالاهای صادراتی مجددا نرخ‌گذاری شود.

سعیدلو گفت: تشکیل این کمیته تشویق صادرکنندگان را در پی خواهد داشت.

29 خرداد 1384؛ سرمایه‌گذاری هند در فولاد ایران

شرکت فولاد «تاتا»ی هند اعلام کرد: قصد دارد طی 5 سال آینده حدود 1.2 میلیارد دلار در صنعت فولاد ایران سرمایه‌گذاری کند.

 

شرکت فولاد تاتا که بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولید فولاد در هندوستان است، قصد دارد طی 5 سال آینده حدود 1.2 میلیارد دلار در پروژه‌های فولاد ایران سرمایه‌گذاری کند.

براساس این گزارش، اولین پروژه سرمایه‌گذاری شرکت تاتا هندوستان احداث یک کارخانه تولید فولاد با ظرفیت 1.5 میلیون تن فولاد است.

این پروژه قرار است با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تاتا و یک شرکت دولتی ایرانی انجام شود. این گزارش می‌افزاید: قرار است این کارخانه در شهر بندرعباس احداث شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید