253782

به همت شرکت آهن و فولاد ارفع انجام شد؛

افتتاح عملیات اجرایی طرح تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (LNG)

دنیای معدن: روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، مراسم کلنگ‌زنی پروژه تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (LNG) با حضور مسئولان بلندپایه کشوری و استان یزد و به همت شرکت آهن و فولاد ارفع، با یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت آهن و فولاد ارفع اولین پروژه (LNG) کشور را با هدف اوج‌سایی مصرف گاز که علاوه‌ بر رفع مشکلات این شرکت فولادی، به تعادل توزیع گاز در شبکه گاز استان یزد نیز کمک می‌کند، در دست اجرا دارد.

این پروژه با حمایت‌های دولت سیزدهم از جمله وزارت نفت، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای مرتبط به مرحله اجرایی رسیده است.

شرکت‌های فولادی از جمله شرکت آهن و فولاد ارفع به دلیل محدودیت‌های تامین گاز در سال‌های گذشته، متحمل ضررهای زیادی شده‌اند؛ به نحوی که در سال ۱۴۰۱، قطعی گاز منجر به عدم تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد در این شرکت شد.

این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۰ هزار تن شمش فولاد افزایش پیدا کرد که ارزش صادراتی آن حدود ۹۰ میلیون یورو برآورد شده است؛ پیش‌بینی می‌شود مشکل کمبود گاز در سال‌های پیش رو روند افزایشی داشته باشد و توقف تولید در شرکت آهن و فولاد ارفع و دیگر صنایع تشدید شود.

بنابراین با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع و با دوراندیشی و بینش عمیق اقتصادی وی، این شرکت فولادی اقدام به سرمایه‌گذاری پروژه ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG ) با هدف تامین گاز مجتمع در ماه‌های سرد سال کرده است.

بر همین اساس و با هدف جلوگیری از قطع گاز در ماه‌های سرد سال و تداوم تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی در شرکت آهن و فولاد ارفع، پروژه مذکور در سال ۱۴۰۲ تعریف شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۳ با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان، به مساحت ۸.۲ هکتار و در ضلع شرقی شرکت آهن و فولاد ارفع در دست اجرا قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید