254344

حرکت دسته‌های عزاداری با پرچم‌های حسینی در ذوب‌آهن اصفهان

دنیای معدن: هم‌زمان با دهه اول ماه محرم؛ ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و72 یار با وفایش، مراسم عزاداری، حرکت دسته‌های عزاداری و جلسات قرائت زیارت عاشورا در نقاط مختلف ذوب‌آهن اصفهان درحال برگزاری است.

در ادامه این برنامه‌ها در روز یکشنبه 24 تیرماه مصادف با روز 8  محرم جمعی از همکاران عزادار حسینی همراه با هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری شهرهای اطراف کارخانه از محل ساختمان کوره‌بلند تا بنای یادمان شهدای گمنام شرکت به عزاداری پرداختند .

 

این مراسم عزاداری با حضور مهندس مهدی کوهی مدیر عامل، جمعی از مدیران، کارکنان، بسیجیان و گروه جهاد سازندگی، توسط شورای فرهنگی و با محوریت حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان ذوب‌آهن اصفهان برنامه‌ریزی و ساماندهی شد .

 

در این آیین، هیئت حضرت سیدالشهدا(ع) شمالی‌های مقیم فولادشهر،گروه دمام زنان آبادانی‌های مقیم فولادشهر و هیئت‌های زنجیر زنی مساجد قمر بنی هاشم (ع) فاطمیه (س)، صاحب الزمان(عج) و حضرت سجاد (ع) شهر چمگردان با زنجیرزنی، سینه‌زنی و نواختن طبل و دهل، دمام و سنج و دیگر نواهای حزن انگیز، عزای حسینی را در سطح شرکت طنین انداز کردند.

 

 برنامه‌های این مراسم در محل یادمان شهدای گمنام با احترام به این شهیدان و سایر شهدای عزیز انقلاب و اسلام  و بعد از اجرای مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی دسته جمعی  و قرائت فاتحه بر شهیدان گمنام  ادامه یافت.

 

در محل یادمان شهدای گمنام آیت ا...رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در سخنانی ضمن تشکر از همکاران و عزاداران حسینی که درگرما و زیر آفتاب به راه‌اندازی دسته و عزاداری پرداختند یادآور شد: این مراسم به طور آبرومندی برگزار شد و عزاداران در پیشگاه الهی ماجور خواهند بود. وی در ادامه به مناسبت روز هشتم محرم و شهادت حضرت علی اکبر(ع) فرزند رشید حضرت ابا عبداالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: در روز عاشورا اصحاب یکی یکی از امام اجازه می‌گرفتند و در پیکار سخت با دشمنان زبون به شهادت می‌رسیدند. در این میان حضرت علی اکبر(ع) اولین فرد از بنی هاشم و فرزند حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) بود که با اذن پدر به میدان رفت و حضرت امام حسین(ع) رو به آسمان گفت: خدایا شاهد باش،کسی را به میدان فرستادم که از نظر شکل ظاهری، اخلاق و منطق و گفتار شبیه‌ترین فرد به پیامبر بزرگواراسلام(ص) بود.  

 

در ادامه مراسم در یادمان شهدا علی یار رحمانی مداح اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت شهادت حضرت علی اکبر(ع) پرداخت. در پایان این مراسم حاضران نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت ا...رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در مسجد الزهرا(س) اقامه نمودند.

 

آیت ا...رهبر در بین نماز جماعت ظهر و عصر طی سخنانی با تشکر از حضور پر شور اهالی شهرهای اطراف و کارکنان شرکت در مراسم عزاداری مذکور اظهار امیدواری نمود که این مراسم، با شکوه بیشتری در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

 

وی افزود: عزاداری‌ها باید با معرفت و تلاش در راه سرور شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) و تحقق اهداف عالی او مبنی بر مبارزه با ظلم، جهالت و انحرافات فکری و اخلاقی برگزار شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید