254800

گرمای بی سابقه اهواز هم مانع تلاش و کوشش کارگران فولاد اکسین نشد/ کارگران، عامل مهم موفقیت فولاد اکسین در تولید وصادرات

دنیای معدن: کارگران حاضر در فولاد اکسین در گرم‌ترین روز‌های سال در شرایط سختی تلاش می‌کنند تا برنامه‌های تولیدی این مجموعه محقق شود. درواقع نیروی انسانی اصلی‌ترین دلیل برای موفقیت‌های فولاد اکسین است.

به گزارش دنیای معدن، در سال های اخیر با تغییرات رخ داده در آب و هوای جهان تقریبا شاهد گرمای بی سابقه در برخی از روزهای سال بوده ایم. درواقع تیر و مرداد دو ماهی از تابستان هستند که دمای هوای بالایی را بسته به منطقه جغرافیایی در آنها تجربه می کنیم. 


با توجه به این موارد دمای هوای در شهری همچون اهواز گاهی به بیش از 50  درجه می رسد که می تواند روزمرگی را دشوار کند. این در حالی است که گاهی برخی مشاغل خود شرایط سختی برخوردار هستند که افزایش دمای هوا می تواند فعالیت در آنها را سخت تر کند.

 
صنعت فولاد که عمدتا واحدهای آن در جنوب کشور قرار گرفته اند جز صنایعی است که واحدهای ذوب آن جز مشاغل سخت محسوب می شوند زیرا کارگران با آسیب های فراروانی همراه هستند. 


فولاد اکسین یکی از بازیگران اصلی تکمیل زنجیره فولاد و تولیدکننده محصولاتی با ارزش افزوده بالایی است که در اهواز فعالیت دارد. در بررسی عملکرد تولیدکنندگان زنجیره فولاد در کشور، تولید ۱۶ شرکت فولادی مورد بررسی قرار گرفت که در میان شرکت فولاد اکسین خوزستان برترین شرکت در میان تولیدکنندگان خوزستانی فولاد در کشور بود.

این شرکت در سال 1402  با رشد 15  درصدی در تولید در رتبه اول در بین این 16  شرکت قرار گرفت. اما در کنار این موضوع فولاد اکسین به عنوان صادرکننده نمونه نیز انتخاب شد. عنوان بزرگترین و تنها تولیدکننده ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا در کشور، خاورمیانه و شمال آفریقا به فولاد اکسین تعلق دارد اما اکسین چطور به این جایگاه دست پیدا کرد؟ 

 

اصلی ترین دلیل برای موفقیت این مجموعه نیروی انسانی آن است، درواقع حدود 1500 کارگران حوزه‌ی فولاد که در کارخانه‌ی فولاد اکسین مشغول به کار هستند. اما نکته مهم شرایطی است که این کارگران در آن فعالیت می کنند. دمای بالای هوا در اهواز بی شک کار را برای این کارگران و آن دسته افرادی که در نزدیکی کوره های سوزان کار می کنند سخت کرده است. 

 

اگر تلاش های نیروی انسانی فولاد اکسین در این شرایط سخت نباشد بی تردید، این مجموعه نمی توانست در حوزه داخلی و خارجی خوش بدرخشد. درواقع نقطه قوت فولاد اکسین کارگرانی است که در شرایط طاقت فرسای تابستان تلاش می کنند تا خطوط تولید براساس برنامه ریزی های انجام شده فعالیت کنند. هرچند صنعت فولاد با چالش هایی همچون تامین انرژی، مواد اولیه و... مواجه است اما مدیران اکسین باید بدانند که اصلی ترین عامل موفقیت آنها کارگران هستند.

 

حالا در این روزهایی که هشدار گرم شدن هوا بارها اعلام شده است بی شک فعالیت برای کارگران اکسین سخت تر از گذشته خواهد بود و باید قدردان این تلاش ها بود. تقدیر از کارگران و همچنین بهبود شرایط کاری از مهمترین اقداماتی است که به طور حتم اکسین آنها را در اولویت خود قرار داده است که امروز توانسته به این جایگاه دست پیدا کند. تیتر۲۰

 

دیدگاهتان را بنویسید