255068

لزوم خلع ید از سرمایه‌گذاران غیر فعال محدوده های معدنی

دنیای معدن: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ازشرکت‌های سنگان خواف خواست به فکر آینده حیات مردم این منطقه باشند.

به گزارش دنیای معدن، رضا علیزاده در بازدید از مجتمع فولاد سنگان خواف با انتقاد از برخی سرمایه‌داران که تحت عنوان سرمایه‌گذاری منابع، محدوده‌های معدنی را به نام خود کرده اند و  اقدام و فعالیتی ندارند و فقط منابع معدنی را بلوکه و قفل کرده اند، از شورای عالی معادن کشور خواست تا به ورود به این موارد، محدوده‌های منابع معدنی بلوکه شده را شناسایی و با خلع ید آنها را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های صنعتی و معدنی در سنگان خواف فقط به فکر برداشت منابع و تقسیم پول نباشند و به فکر آینده  مردم این منطقه باشند.

رضا علیزاده اظهار کرد: در سال‌های آتی منابع معدنی سنگان خواف به پایان می‌رسد و با پایان یافتن این منابع، کارگران این منطقه بیکار می‌شوند که باید از هم اکنون برای آینده حیات مردم منطقه برنامه ریزی کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه اشتغال و پایداری آن در منطقه خواف باید به صنایع پایین‌دستی هم فکر کرد.

وی  درباره تأمین برخی زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌های معدنی گفت: شرکت‌ها نباید منتظر فروش نفت و پول دولت برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیازشان باشند و با وجود درآمد لازم است خودشان در توسعه راه‌های آسفالته و ریلی مشارکت کنند.

علیزاده بیان داشت: اگر شرکت‌های صنعتی و معدنی در ساخت خطوط ریلی مشارکت کنند هم نیازشان را تأمین خواهند کرد و هم ظرف چند سال، برگشت سرمایه خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید