255195

راه اندازی ناحیه ذوب فولاد میانه تا نیمه ماه مهر

دنیای معدن: با تحقق برنامه ها و دستاوردهای اثربخش در پشتیبانی و نصب سازه های فوق سنگین پروژه فولادسازی میانه به وزن تقریبی فراتر از ۱۵۰۰ تن در سایت این مجتمع، برنامه عملیاتی نصب تجهیز «لدل تارت»، به عنوان هسته اصلی راه اندازی ماشین ریخته گری در این پروژه ملی سرعت گرفت.

به گزارش دنیای معدن، متخصصان گروه MMTE از هفته جاری و با بکارگیری تمامی ظرفیت های فنی و اجرایی، مسیر نصب و تنظیم قطعات حساس این سازه بزرگ را  مبتنی بر جدیدترین شاخص های ایمنی و استاندارد فنی به مرحله راه اندازی نزدیک نموده اند.

با تکمیل فرایند نصب «لدل تارت» و تست های عملکردی تجهیزات ناحیه ذوب و ریخته گری، پروژه فولاد سازی میانه به زودی و تا اوایل مهرماه سال جاری (۱۴۰۳)، وارد چرخه راه اندازی و نخستین مرحله عملیات ذوب خواهد شد.

براساس برنامه توسعه و با  آغاز به کار بخش ذوب که پیشران تحقق راه اندازی نهایی پروژه است، فرایند تکمیل ناحیه ریخته گری نیز در مدار اجرا قرار می گیرد.

تکمیل نصب تجهیزات واحدهای آبرسانی ، پیش گرم کن پاتیل، ترانسفرکارهای کوره قوس الکتریکی، کوره پاتیلی، حمل آهن قراضه و مخزن آب اضطراری هوایی این طرح از دیگر محورهای مهم عملیات اجرایی ماههای پیش رو است .

پروژه فولاد سازی میانه به عنوان یک طرح راهبردی با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن سازه های متنوع فولادی در قالب برنامه ملی طرح های ۸ گانه توسعه صنعت فولاد کشور هم اکنون با راهبری گروه مهندسی فن آور معادن و فلزات (MMTE) به ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید