255332

به همت واحد مهندسی کارخانه فولاد مبارکه و با همکاری ایریسا پرایم انجام شد؛

برگزاری رویداد تجربه‌محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد

دنیای معدن: رویداد تجربه‌محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد و پروژه‌های مرتبط، ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳، به همت واحد مهندسی کارخانه فولاد مبارکه و با همکاری ایریسا پرایم و با حضور جمعی از متخصصان و بهره‌برداران این حوزه در مجموعه فرهنگی - ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا شریفی، مدیر مهندسی کارخانه فولاد مبارکه: استفاده از هوش مصنوعی و اثرگذاری آن در پروژه‌های فولادی را در دو حوزه کلی تحویل دادنی‌ها و مدیریت پروژه می‌تواند در بهبود زمان‌بندی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع نقش مؤثری ایفا کند. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل داده‌های پروژه‌های قبلی و پیش‌بینی مشکلات احتمالی، به بهینه‌سازی زمان‌بندی و کاهش هزینه‌ها کمک کنند. این امر به‌ویژه در پروژه‌های بزرگ صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی و مدیریت ریسک‌های مختلف در پروژه‌های صنعتی کمک کند، با استفاده از مدل‌های پیش‌بینی، می‌توان ریسک‌های مالی، فنی و زمانی را پیش‌بینی و راهکارهایی برای کاهش آن‌ها ارائه کرد.

 کاربرد هوش مصنوعی در پروژه‌های بزرگ صنعتی، در زمینه مدیریت منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد کارکنان، نیازهای آموزشی و توسعه‌ای آن‌ها را شناسایی کند و برنامه‌های مناسبی برای بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری ارائه دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید