255618

نبض اشتغالزایی در دست فولاد هرمزگان/ افزایش شاغلان در فولاد هرمزگان با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای

دنیای معدن: شرکت فولاد هرمزگان با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرای خود علاوه بر توسعه اقتصادی، در پی اشتغالزایی جدیدی که ایجاد می‌کند، توسعه اجتماعی را هم در استان رقم می‌زند. این موضوع منجر به حمایت بیش از پیش مردم استان از فعالیت‌های این مجموعه صنعتی خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، توسعه صنعتی در هر منطقه ای منجر به توسعه همه جانبه خواهد شد. در این بین فولاد و به طور کل توسعه این صنعت باعث شده تا مناطق محروم امروز به مناطق کمتر توسعه یافته یا در حال توسعه تبدیل شوند. 

گسترش این موضوع باعث شد تا معارضان محلی به مدافعان محلی تبدیل شوند و مردم منطقه به نوعی از توسعه حداکثری استقبال کنند.

افزایش فعالیت واحدهای فولادی و اجرای طرح های جدید توانست با اشتغالزایی برای مردم منطقه مهاجرت به شهرهای بزرگ را کاهش و در برخی موارد منجر به مهاجرت معکوس شود.

فولاد هرمزگان یکی از مجموعه های فولادی است که در سال های اخیر به واسطه توسعه فعالیت های خود توانسته سهم به سزایی در اشتغالزایی داشته باشد.

این مجموعه در چند سال گذشته سعی بر آن داشته تا با تمرکز بر توسعه همه جانبه سهم خود را در ارتقای صنعت فولاد، اقتصاد کشور و در کنار آن توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه افزایش دهد.

در گام اول تعریف طرح های جدید و افزایش تولید مستلزم به کار گیری نیروهای جوانی است که با توجه به نگاه مدیریتی حاکم در این مجموعه از مردم بومی منطقه تامین می شود.

این در حالی است که موضوع اشتغالزایی در سال های اخیر در شعار های سال و بیانات رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است. در نتیجه اشتغالزایی در اولویت های اصلی فولاد هرمزگان قرار گرفت. فولاد هرمزگان به بهره برداری از طرح های خود اشتغال 5 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم را ایجاد کرده است. اما این در حالی است که این مجموعه طرح های مهم دیگری از جمله طرح ستاره سیمین را در دستور کار دارد که بهره برداری از آن می تواند این عدد را افزایش دهد.

درواقع با راه‌اندازی طرح‌ های توسعه ‌ای، میزان اشتغال در این مجموعه به 8  هزار نفر خواهد رسید. این عدد اشتغال مستقیمی است که فولاد هرمزگان در استان ایجاد کرده است. اما در مقابل هزاران شغل غیر مستقیم نیز در استان شکل خواهد گرفت.

توسعه بر پایه نیروی انسانی تخصصی

اما اهمیت این اشتغالزایی برای فولاد هرمزگان چه خواهد بود؟

علاوه بر انکه فولاد هرمزگان با توسعه فعالیت های خود اشتغال استان را ارتقا داده و توانسته بر افزایش سطح کیفی زندگی اجتماعی و فرهنگی اثر گذار باشد. درواقع افزایش درآمدهای این مجموعه به نوعی توانسته در زندگی مردم منطقه اثر گذار باشد زیرا به هر میزان تولید و درامدهای این مجموعه افزایش پیدا کند بی شک سطح خدمات ارائه به پرسنل نیز ارتقا پیدا می کند.

اما در کنار این موضوع نباید فراموش کرد که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه برای یک واحد تولیدی محسوب می شود. فولاد هرمزگان که استفاده از نیروهای بومی را در اولویت خود دارد در تلاش است تا با ارائه دوره های آموزشی و همچنین همکاری های مشترک با دانشگاه ها نیروهای حاضر در مجموعه خود را از نظر علمی ارتقا دهد. به هر میزان نیروهای این مجموعه تخصصی تر باشند می توان شاهد افزایش بیشتر تولید از نظر کمی و کیفی بود.

این مجموعه پروژه های مهمی همچون احداث مدول سوم آهن اسفنجی به ظرفیت 1.72 میلیون تن، احداث واحد دوم گازهای صنعتی، احداث سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، احداث مگا مدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت 1.72 میلیون تن، افزایش ظرفیت فولادسازی از 1.5 به 3.3 میلیون تن، احداث واحد ریخته‌گری و نورد پیوسته به ظرفیت 1.7 میلیون تن، احداث مدول چهارم احیا مستقیم به ظرفیت 1.6 میلیون تن و احداث واحد سوم گازهای صنعتی را در دستور کار دارد که نویدی برای مردم منطقه به ویژه جوانان استان هرمزگان باشد.

توسعه در این استان در بخش اجتماعی و اقتصادی همزمان در حال انجام است که این مهم در نهایت به تحقق شعارهای دولت در بحث اشتغالزایی نیز کمک خواهد کرد. تیتر۲۰

 

دیدگاهتان را بنویسید