255751

فولاد خوزستان با نقشه راه کارشناسی از رقبای خود پیشی گرفت

دنیای معدن: شرکت فولاد خوزستان که دومین تولید کننده بزرگ شمش محسوب می‌شود، در تیرماه سال جاری رشد ۳۴ درصدی در فروش را به ثبت رساند که دلایل مختلفی از جمله تامین پایدار مواد اولیه به ویژه با بهره برداری از پروژه مگامدول زمزم ۳ را شامل می‌شود.

به گزارش دنیای معدن افزایش درآمدها و فروش در میان شرکت های تولید کننده از مهمترین فاکتورهای برای ادامه حیات است. افزایش درآمدها منجر به توسعه حداکثری در این مجموعه ها خواهد شد. در نتیجه بنگاه های اقتصادی به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش و درآمدزایی خود هستند. 

 

شرکت فولاد خوزستان نیز در بین تولیدکنندگان برتر فولاد کشور در چند سال اخیر به سمت توسعه های حداکثری  و سبد محصولات خود رفته است تا بتواند بر این اساس میزان درآمدهای خود را چه در بازارهای داخلی و چه صادراتی افزایش دهد. 

 

این مجموعه توانست در فروش تیرماه خود در میان دیگر رقبا در جایگاه نخست افزایش درآمد قرار بگیرد. 

 

بررسی عملکرد تیرماه 1403 شش شرکت فعال در صنعت فولاد کشور خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد آن ها در طی مدت زمان مورد گزارش به بیش از ۴۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان رسیده است، این عدد در مقایسه با تیرماه سال قبل افزایش ۸ درصدی داشته است. اما در این بین فولاد خوزستان با افزایش حدودا 34 درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به تیرماه سال 1402 بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است.

 

 به گونه‌ای که مبلغ فروش ماهانه شرکت به 5 هزار و 618 میلیارد تومان رسیده در حالی که این مبلغ در دوره مشابه سال قبل 4 هزار و 207 میلیارد تومان بود.

 

اما دلایل مختلفی دست به دست هم داده تا فولاد خوزستان در شرایطی که بسیاری از فولادی ها با چالش انرژی همراه هستند این مجموعه توانست میزان فروش خود را حدود 34 درصد افزایش دهد. 

 

تامین پایدار مواد اولیه از مهمترین دلایلی است که باعث رشد تولید و در ادامه افزایش فروش شده است. بهره برداری از پروژه زمزم 3 باعث شد تا تامین آهن اسفنجی برای فولاد خوزستان به تامینی پایدار تبدیل شود. درواقع با بهره برداری از این پروژه دیگر کمبوددر حوزه آهن اسفنجی وجود ندارد این مجموعه می تواند با میزان تولید در حلقه های بعدی خود را افزایش دهد. 

 

از سویی دیگر مدیریت در منابع انرژی موضوع دیگری است که می تواند عامل دیگری در تولید پایدار و عرضه به بازار باشد.  فراموش نکنیم پس از تولید محصولی با کیفیت، عرضه مداوم به بازار از مهمترین دلایل موفقیت در فروش محسوب می شود. این موضوع در ادامه برنامه ریزی های مدیریتی در خطوط تولید است که در ایستگاه پایانی یعنی بازار خود را نشان می دهد.

در کنار این موارد درکورد زنی های پی در پی در سال گذشته چه در بحث کمی و چه کیفی از دیگر موضوعات اثر گذار در فروش است. همچنین این مجموعه با ورود به حوزه معدن داری نیز تمامی بستر ها برای افزایش تولید خود را فراهم کرده است و در نهایت با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص که از سرمایه های اصلی این مجموعه محسوب می شود توانسته این رکورد زنی در فروش را در میان 6  شرکت مهم بورسی به ثبت برساند. درواقع این مجموعه تمامی عوامل دخیل در افزایش فروش را در اختیار دارد و با بهره برداری از تمامی ظرفیت ها توانسته بازار را به سمت خود جذب کند. 

 

این افزایش درآمد و فروش علاوه بر آن که نشان می دهد این مجموعه از توانمندی بالایی در تولید و بازاریابی برخوردار است، می تواند سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح های جدید را فراهم کرده و می تواند سال جاری را برای این مجموعه سالی پر افتخار کند. 

 

از سویی دیگر این توانمندی نشان می دهد که در صورت رفع موانعی همچون کمبود انرژی، فولاد خوزستان از ظرفیت بالایی در تولید و توسعه بازارهای خود برخوردار است که به نفع کشور خواهد بود. این مجموعه با توجه به دسترسی به آب های آزاد می تواند حضور خود در بازارهای صادراتی را افزایش دهد و چنین ظرفیتی امروز در این مجموعه قرار دارد.تیتر۲۰

 

دیدگاهتان را بنویسید