256464

پیشرفت پروژه کارخانه کنسانتره سنگان از 50 درصد فراتر رفت/پروژه سنگان در نیمه اول 1404 به بهره برداری می‌رسد

دنیای معدن: معاون «طرح و توسعه» شرکت مجتمع فولاد خراسان با بیان این که عملیات خرید و نصب تجهیزات برای پروژه ساخت کارخانه تولید کنسانتره فولاد خراسان در سنگان وارد فاز جدید شده و تا پایان شهریورماه 1403 پیشرفت پروژه به بیش از 50 درصد رسیده است، گفت: کارخانه کنسانتره فولاد شرق خراسان در نیمه اول سال 1404 به بهره‌برداری اولیه می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن علی گلشن افزود: عملیات اجرایی احداث این کارخانه که از آذرماه 1394 و  با مشارکت کنسرسیوم ایریتک و کیسون شروع شده بود، متأسفانه در طی سال‌های 1394 تا 1402 به دلایل مختلف از قبیل تحریم‌ها و تغییرات مدام اعضای هیئت‌مدیره با کندی همراه بوده و حدود 17 درصد پیشرفت اجرایی داشت، اما با تغییرات صورت گرفته در شرکت فولاد خراسان و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، حمایت‌های مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان و تغییر هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد شرق، روند اجرای پروژه تأسیس کارخانه سرعت گرفت.

وی با بیان این که الحاقیه قرارداد این پروژه در شهریورماه سال گذشته منعقد و عملیات اجرایی آن به‌ صورت رسمی از آبان ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده، افزود: پیشرفت واقعی این پروژه طی سال‌های گذشته حدود ۱۷ درصد بوده که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به حدود ۴۰ درصد رسیدکه افزایش قابل‌ ملاحظه‌ای به حساب می‌آید.

گلشن افزود: تمام تجهیزات اصلی کارخانه (از قبیل: بالمیل‌ها، سگ‌میل‌ها و سنگ‌شکن و…) خریداری و ساخته شده‌اند و در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات اصلی پروژه خریداری ‌شده و در حال ساخت و ارسال به کارخانه است. ضمن این که بخشی از تجهیزات نیز به کارخانه رسیده و زیرساخت‌های لازم فراهم‌ شده است.

به گفته معاون «طرح و توسعه»ی فولاد خراسان، با توجه به این که پروژه در سال آینده در مرحله بهره‌برداری خواهد بود، از هم‌اکنون فرایند جذب نیروی انسانی از طریق یکی از دانشگاه‌های استان هماهنگ شده و افزون بر ۸۰  درصد کارکنان پروژه از نیروی بومی خواهند بود.

وی افزود: «شرکت مجتمع فولاد خراسان» و «شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات» سهامداران عمده این پروژه هستند که با حمایت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی تیم اجرایی این مجموعه، مقرر است پروژه طی ۲۱ ماه به بهره‌برداری برسد که از این زمان، ۱۵ ماه به ساخت کارخانه و ۶ ماه به مراحل تست سرد و گرم و مرحله بهره‌برداری اختصاص دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید