257027

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز:

ضرورت تغییر رویکرد در صنعت فولاد

دنیای معدن: مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز تأکید کرد که با وجود ابلاغ دستورالعمل‌ها و وضع عوارض، خروجی مثبتی در این حوزه دیده نشده و بازار صادراتی را از دست داده‌ایم.

 مصطفی‌پور در ادامه به وضع عوارض بر صادرات محصولات فولادی، از جمله آهن اسفنجی، انتقاد کرد و گفت: زمانیکه توازن عرضه و تقاضا در کشور برقرار نیست، باید بازار این محصول به‌طور صحیح مدیریت شود. او افزود که مقررات بدون نگاه کارشناسی مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و وضع عوارض صادراتی به‌صرف انتشار بخشنامه‌ای از یک شخص، نادرست است.

 به گزارش دنیای معدن؛ محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی‌ریز، در نشست اخیر خود به تحلیل چالش‌های صنعت فولاد پرداخت و بر ضرورت ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در ابتدای زنجیره تولید تأکید کرد. وی همچنین به مشکلات موجود در بازار داخلی و صادراتی اشاره نمود و خواستار احیای ستاد فولاد به‌عنوان یک راهکار برای بهبود وضعیت صنعت شد.

به گفته مصطفی‌پور، نبود برنامه‌ریزی دقیق موجب ایجاد شرایط نامساعدی در صنعت فولاد شده است. او افزود: در حال حاضر، میزان تولید و مصرف در بازار داخلی و خارجی همگون نیست و به همین دلیل باید به دنبال بازار صادراتی باشیم.

وی تأکید کرد که با وجود ابلاغ دستورالعمل‌ها و وضع عوارض، خروجی مثبتی در این حوزه دیده نشده و بازار صادراتی را از دست داده‌ایم. مصطفی‌پور در ادامه به وضع عوارض بر صادرات محصولات فولادی، از جمله آهن اسفنجی، انتقاد کرد و گفت: زمانیکه توازن عرضه و تقاضا در کشور برقرار نیست، باید بازار این محصول به‌طور صحیح مدیریت شود. او افزود که مقررات بدون نگاه کارشناسی مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و وضع عوارض صادراتی به‌صرف انتشار بخشنامه‌ای از یک شخص، نادرست است.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز، تعیین میزان عوارض را فاقد توجیه منطقی دانست و تصریح کرد: اگر هدف از وضع عوارض جلوگیری از خام‌فروشی است، چرا برای گندله ۲ درصد و برای فولاد ۵ درصد تعیین شده است؟. او خاطرنشان کرد که مکانیزم بورس کالا و نیاز تولیدکنندگان فولاد مشخص است و مازاد تولید یک واقعیت غیرقابل انکار است.

با توجه به استراتژی توسعه مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، این شرکت طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده پیش می‌روند. این مجتمع بر توسعه همه‌جانبه تأکید دارد و با پروژه‌های فولادسازی و گندله‌سازی، در نظر دارد فعالیت‌های جانبی دیگری نیز داشته باشد. برنامه‌های آتی شامل افزایش ظرفیت تولید، ورود به بازارهای جدید، توسعه فعالیت‌های صادراتی و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا و ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان است.

همچنین درآمدهای عملیاتی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل ۳۱ درصد افزایش یافته و سود خالص این مجتمع به ۳۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است. پس از بهره‌برداری و تولید مستمر کارخانه فولادسازی، ورود به بازار بورس از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری این مجموعه است و به‌زودی جلسه پذیرش آن در فرابورس برگزار خواهد شد.

آهن نیوز

دیدگاهتان را بنویسید