253435

اختلاف نظر 11 کارشناس داوری درباره آفساید بودن گل گولسیانی برای قهرمانی پرسپولیس؛ نظر اکثریت مشخص شد!

دنیای معدن: تک گل گولسیانی به مس که به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر منجر شد، اعتراض شدید هواداران، بازیکنان و سرمربی استقلال را به همراه داشت. به این دلیل نظرات 11 کارشناس داوری را پیرامون این گل در ادامه می آوریم.

به گزارش دنیای معدن، بازی پرسپولیس - مس رفسنجان به داوری امیر عرب براقی با دستیاری فرهاد مروجی ، حسن انتظاری و رضا عادل شب گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود.

 

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس - مس رفسنجان در این گزارش به همراه بررسی صحنه های مشکوک این بازی از نظر کارشناسان داوری می آید.

 

مهمترین صحنه داوری دیدار

دقیقه 86: گل پرسپولیس توسط گولسیانی مشکوک به آفساید

نوید مظفری: 90 درصد این گل آفساید بود.

نوذر رودنیل: از زاویه ای که من دیدم آفساید نبود.

محمدی: گل صحیح بود و بازیکن پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار نداشت.

نظر کارشناسان ورزش سه:

⚪️ محمدرضا ابوالفضلی: تشخیص این صحنه بسیار دشوار است. برای تشخیص این صحنه نیاز به دوربین روی خط هست و نمی‌توانیم از این زاویه تشخیص بدهیم.

✅ ابراهیم میرزابیگی: پای بازیکن مس مساوی با بازیکن پرسپولیس است و به همین دلیل این صحنه نمی‌تواند آفساید باشد و گل صحیح است.

⚪️ حسین عسگری: صحنه خیلی سختی است و باز هم دوربین روی خط آفساید نیست اما جای بحث دارد. با این تصاویر به نظر می‌رسد زمان پاس بازیکن هم‌دسته، بازیکنی که گل زد نیم گام در آفساید باشد اما باز هم تاکید می‌کنم تا دوربین روی خط نباشد، نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.

❌ تورج حق‌وردی: گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

⚪️ سعید علی نژادیان: با این زاویه تصویر برداری و با توجه به اینکه دوربین دقیقا روی خط آفساید قرار ندارد، تشخیص قطعی اینکه مهاجم در  آفساید قرار دارد یا خیر مشکل است.برای این گونه صحنه ها وجود تکنولوژی VAR لازم است.

✅ یدالله جهانبازی: سخت است اما به نظرم برابر هستند.

⚪️ علی خسروی: دست بازیکن حساب نمی‌شود و پا هم وی ای آری است و باید تکنولوژی تشخیص بدهد.

 

نظرات تورج حق وردی

کارشناس داوری با بیان اینکه گل استقلال در نیمه اول دیده نشد، گفت: در صحنه ای که من دیدم توپ از خط دروازه پیکان گذشته بود و یک گل استقلال در نیمه اول دیده نشد.

 

به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته پایانی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با تک گل «گئورگی گولسیانی» به سود پرسپولیس به پایان رسید و سرخ‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

 

تورج حق وردی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت امیر عراب براقی در این بازی اظهار داشت: داور قضاوت خوبی داشت و در بیشتر صحنه‌ها به بازی مسلط بود.

 

او در رابطه با گل گولسیانی که مشکوک به آفساید بود گفت: در صحنه‌ای که من دیدم مدافع مس در سمت راست آفساید را پُر کرده بود و گل سالم بود.

 

حق وردی در خصوص صحنه نیمه اول بازی استقلال تهران و پیکان که آبی‌ها معتقد بودند که توپ از خط دروازه عبور کرده است، گفت: من هم در صحنه‌ای که دیدم توپ از خط دروازه رد شد و به نظرم یک گل استقلال دیده نشد.

 

نظرات نوذر رودنیل

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسد و قهرمان لیگ بیست و سوم شود. تنها گل این بازی توسط گولسیانی به ثمر رسید؛ گلی که استقلالی‌ها اعتقاد به آفساید بودن آن داشتند.

 

نوذر رودنیل، کارشناس داوری در خصوص این گل به ایرنا، اظهار داشت: از زاویه تلویزیونی که ما دیدیم این گل آفساید نبود. بازیکن قطری پرسپولیس در آفساید بود، اما گولسیانی آفساید نبود. به نظرم تیم داوری بازی پرسپولیس و مس عملکرد خیلی خوبی داشت.

 بیرانوند: جام «با شرفی» به پرسپولیس رسید

 

نظرات حسین عسگری

 کارشناس داوری گفت که نمی‌توان به طور قطعی درباره صحنه گل پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان نظر داد.

 

حسین عسگری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت امیر عرب براقی در دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان اظهار داشت: بازی از همان ابتدا حساس بود و نتیجه دیدار استقلال و پیکان نیز بر حساسیت آن اضافه کرد. با وجود این شرایط، هر دو کارت زرد داور در نیمه اول و همچنین اخطارهایی که او در نیمه دوم داد، صحیح بودند و مشکل خاصی هم در محوطه جریمه نیفتاد.

 

وی درباره صحنه گل پرسپولیس گفت: دوربین روی خط نیست و این باعث شد بحث پیرامون گل پرسپولیس به وجود بیاید. اگر دوربین روی خط بود، می‌شد که به طور دقیق در مورد آفساید بودن یا نبودن اظهار نظر کرد. در این شرایط نمی‌توان نظر قطعی داد.

 

نظر کمیته داوران

دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال:

با زوایای موجود نمی‌توان قاطعانه گفت که بازیکن پرسپولیس در آفساید است یا نه، با این وجود به نظر می‌رسد پای مدافع، آفساید را پر کرده است.

 

اگر دقت کنید برخی از کارشناسان گفتند بازیکن در منطقه آفساید است، در صورتی که ما باید نشان دهیم که به وضوح بخشی از بدن بازیکن جلوتر از توپ و مدافع حریف است. به دلیل همین بحث‌ها فیفا پیشنهاد کرده که کل بدن بازیکن باید جلوتر از مدافع باشد تا آفساید باشد.

 

این چیزی که ما می‌بینیم به نظر می‌رسد پای مدافع مس آفساید را پر کرده و گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید