257172

آیا فصل رکوردشکنی قیمت آهن اسفنجی آغاز شده است؟/نتیجه معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا

دنیای معدن: شنبه 5 آبان 1403، بورس کالا میزبان عرضه 189 هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای 2 برابری نسبت به عرضه، 83.1 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن ازچیلان ،شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳، بورس کالا میزبان عرضه ۱۸۹ هزار تن آهن اسفنجی بود که با توجه به ثبت تقاضای ۲ برابری نسبت به عرضه، ۸۳.۱ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در معاملات اخیر نسبت به هفته گذشته ۴.۲ درصد افزایش داشت و به ۱۳۳۷۳ تومان رسید. قیمت میانگین موزون معاملات آهن اسفنجی در هفته گذشته ۱۲۸۲۹ تومان بود.

بیشترین حجم عرضه امروز آهن اسفنجی از سوی توسعه آهن و فولاد گل گهر با ۲۰ هزار تن بود. بالاترین رقابت و قیمت امروز آهن اسفنجی هم مربوط به توسعه آهن و فولاد گل گهر با میانگین ۱۴۴۱۹ تومان بود .

خلاصه تحلیل  چیلان :امروز شاهد صعود بیش از ۴ درصدی قیمت آهن اسفنجی و ثبت بالاترین قیمت از ابتدای سال جاری برای این محصول بودیم آن هم در حالی که به واسطه عدم تطابق انتظارات عمومی با شدت حمله بامداد امروز اسرائیل، نرخ دلار روند کاهشی به خود گرفته است!

آیا محدودیت های زودهنگام گاز در کنار نگرانی فولادسازان از تامین مواد اولیه مورد نیاز، فصل رکوردشکنی قیمت آهن اسفنجی را آغاز کرده است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید