255650

پایان موفقیت‌آمیز تدوین جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت‌های گروه فولاد مبارکه

دنیای معدن: مجید مونسان، رئیس راهبری شرکت‌های گروه فولاد مبارکه: باهدف ارزش‌افزایی، ارتقای عملکرد و هماهنگی میان شرکت‌ها، تدوین جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت‌های گروه فولاد مبارکه با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش دنیای معدن، تهیه اسناد جهت‌گیری شرکت‌های گروه فولاد مبارکه با انتخاب ۲۳ شرکت اصلی از خردادماه سال جاری آغاز شد و در حال حاضر با حضور مدیران عامل و هیئت‌مدیره و مدیران شرکت‌ها و نمایندگان فولاد مبارکه در حال نهایی‌سازی این اسناد هستیم.

این اقدام به‌منظور ارزش‌افزایی و ارتقای عملکرد و هماهنگی میان شرکت‌ها انجام شده و این امکان را فراهم می‌آورد که با یک دیدگاه مشترک و استراتژیک به چالش‌ها و فرصت‌های آینده پاسخ دهیم.

سیامک شجاعی، مدیر استراتژی و تعالی سازمانی: اهمیت جهت‌گیری استراتژیک در شرکت‌های یک گروه، به‌ویژه در دنیای پیچیده و رقابتی امروز، ‌انکارناپذیر است. این فرایند به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اهداف مشترک با استراتژی کلان گروه را تعیین کنند و به‌این‌ترتیب میان آن‌ها هم‌افزایی بیشتری ایجاد گردد. این امر می‌تواند به بهبود عملکرد، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها منجر شود.

امروزه یکی از رموز موفقیت هلدینگ‌های بزرگ، هم‌افزایی شرکت‌های زیرمجموعه و جلوگیری از تخریب ارزش است که از طریق همسویی شرکت‌ها ایجاد می‌گردد. جهت‌گیری استراتژیک نه‌تنها به ایجاد یک چشم‌انداز مشترک کمک می‌کند، بلکه باعث تقویت فرهنگ‌سازمانی و ایجاد حس تعلق در میان کارکنان نیز می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید