254365

تعطیلی بزرگترین کارخانه فولاد بخش خصوصی کشور در شهرستان کوار

دنیای معدن: تولید کارخانه فولاد شهرستان کوار به دلیل قطع برق متوقف شده است و کارگران بیکار شده اند.

به گزارش دنیای معدن، مدیر تولید کارخانه گفت: کارخانه فولاد پاسارگاد کوار سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن فولاد آلیاژی تولید می‌کرد که هم اکنون تولید آن به دلیل قطع برق کاملاً متوقف شده است و کارگران بیکار شدند

حسینی گفت: هزار و ۵۰۰ کارگر پیمانکاری کارخانه و ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر کارخانه و ۴ هزار کارگری که به صورت غیر مستقیم در کارخانه مشغول به کار بودند در آستانه بیکاری اند.

وی با بیان اینکه این کارخانه بخش زیادی از مواد اولیه صنایع پایین دستی شامل صنایع خودروسازی صنعت لوله سازی و صنعت ساختمانی در کشور را تامین می‌کند گفت: هم اکنون بسیاری از این کارخانه‌ها منتظر مواد اولیه فولادی هستند.

مدیر تولید کارخانه فولاد پاسارگاد کوارگفت: علاوه بر تامین نشدن مواد اولیه صنایع پایین دستی کشور تعهدات خارجی که به صورت روزانه با کشور‌های مختلف برای تامین نیاز شمش فولادی بوده هم دچار چالش شده است.

وی گفت: خوراک اولیه تولید شمش فولاد آهن اسفنجی است که انبار کردن حجم زیادی از این محصول در فضای باز باعث شده بر اثر آفتاب دچار خودسوزی و آتش سوزی شود که به ناچار برای جلوگیری از بحران آتش سوزی مجبور شدیم بخش زیادی از این مواد را به صورت خام فروشی به دیگر کارخانه‌های فولاد کشور ارسال کنیم.

مدیرعامل برق منطقه فارس در پیگیری ما در خصوص قطع برق این واحد بزرگ صنعتی قول داد تا چند روز آینده برق این کارخانه برای تولید وصل شود.

حقیقی افزود: هر ساله به دلیل گرمای هوا و اوج مصرف در تابستان و مدیریت مصرف به ناچار برق تعدادی از واحد‌های صنعتی را کم می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید