255221

نخستین گواهینامه استاندارد انرژی در منطقه سنگان خواف صادر شد

دنیای معدن: نخستین گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی (ISO ۵۰۰۰۱) در منطقه سنگان خواف به تازگی توسط شرکت «اپال پارسیان» کسب شده است.

به گزارش دنیای معدن،  مدیر توسعه شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان خواف گفت: این شرکت در راستای ارتقای سطح کیفی وظایف سازمانی و استقرار سیستم‌های مدیریتی موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی شد که این امر نشان دهنده اعتقاد راسخ به افزایش کیفیت در انجام امور و بهره‌وری بیشتر در حوزه تولید است.

حسن نوری کسب این دستاورد را حاصل تلاش بی وقفه تمامی واحد‌های شرکت اپال پارسیان سنگان برشمرد و بیان کرد: پس از اتمام ممیزی استاندارد مدیریت انرژی و بر اساس گزارش نهایی سر ممیز این شرکت واحد توسعه شرکت اپال پارسیان سنگان به نمایندگی از مجموعه، موفق به اخذ استاندارد مدیریت انرژی (ISO ۵۰۰۰۱) شد.

وی بیان کرد:  کاهش پنج درصدی مصرف سالانه انرژی مهم‌ترین علت کسب گواهینامه استاندارد انرژی توسط این شرکت به شمار می‌رود.

وی سایر مزایای مهم کسب گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ را صرفه جویی در هزینه انرژی، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه ای، ارزیابی و اولویت بندی اجرای فناوری‌های جدید مرتبط با مصرف انرژی، افزایش آگاهی انرژی در میان کارکنان، بهبود و توسعه برندینگ شرکت در میان مشتریان و ایفای تعهد مسوولیت‌های اجتماعی عنوان کرد.

نوری گفت: برنامه مدیریت انرژی بر اساس دستورالعمل و فرآیند‌های اجرایی در دستور کار واحد مدیریت انرژی بوده و به صورت ماهیانه مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استقرار این سیستم، افتخار دیگری برای شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان خواف به شمار می‌رود و با دریافت این گواهینامه مسوولیت این شرکت در خصوص افزایش بهره وری مصرف انرژی سنگین‌تر و نظارت‌ها بیش از پیش افزایش می‌یابد.

مدیر توسعه شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان اظهار امیدواری کرد تا با کسب گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی، بیش از پیش شاهد تسهیل و بهبود مدیریت انرژی و سایر منابع در این شرکت باشیم.

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان (OPSIM) به عنوان یکی از شرکت‌های معدنی فعال در منطقه سنگان خواف با هدف مدیریت و توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است.

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن از ۲.۶ میلیون تن و تولید پنج میلیون تن گندله از جمله اهداف این شرکت بوده است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسار‌های سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌آهن امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدن کاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان، مجموعه اپال پارسیان، شرکت فراگیر توسعه سناباد و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

دسترسی به محل کانسار‌های سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر است و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال ساخت است از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید