255429

19 استان میزبان نیروگاه های صنایع معادن؛ ظرفیت در حال احداث 17هزار مگاوات

دنیای معدن: ایمیدرو در راستای اجرای تفاهم نامه وزارتخانه های صمت و نیرو با موضوع ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن؛ با مشارکت شرکت های معدن و صنایع معدنی؛ راهبری تامین انرژی برق پایدار را دنبال می کند که اکنون ظرفیت آن از 17هزار مگاوات عبور کرده است.

به گزارش دنیای معدن، در حال حاضر طرح احداث نیروگاه ها ( بر مبنای تفاهم نامه بین وزارتخانه های صمت و نیرو) در استان های اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است.

در راستای اجرای تفاهمنامه اولیه وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث نیروگاه های جدید صنایع و معادن؛ با توجه به افزایش تعداد ساختگاه های نیروگاهی؛ میزان ظرفیت ها از برنامه اولیه 10هزار مگاواتی به بیش از 17هزار مگاوات افزایش یافته است.

برنامه ساخت نیروگاه صنایع و معادن از نیمه دوم سال 1400 با راهبری ایمیدرو آغاز شد و در عمده استان های کشور در حال اجرا است.

شرکت های مشارکت کننده در ساخت نیروگاه ها، در حوزه های فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید