255515

وزارت صمت و نیرو به دنبال تامین انرژی پایدار برای صنایع/ ۱۹ استان میزبان نیروگاه های صنایع و معادن؛ ظرفیت در حال احداث ۱۷ هزار مگاوات

دنیای معدن: به دنبال تامین انرژی برق پایدار وزارتخانه صمت و نیرو در تفاهم نامه ای موضوع ساخت نیروگاه برق صنایع و پایدار معادن را در سال ۱۴۰۰ آبادی کلید زدند.

به گزارش دنیای معدن در دوره صدارت عباس علی آبادی با توجه به افزایش تعداد ساختگاه های نیروگاهی؛ میزان ظرفیت ها از برنامه اولیه 10هزار مگاواتی به بیش از 17هزار مگاوات افزایش یافته است.

 

 وزارت صمت راهبری این پروژه را از ابتدا به ایمیدرو سپرد، با مشارکت شرکت های معدن و صنایع معدنی؛ راهبری تامین انرژی برق پایدار در دوره وزارت سید محمد اتابک نیز با جدیت دنبال می شود.

 طرح احداث نیروگاه ها ( بر مبنای تفاهم نامه بین وزارتخانه های صمت و نیرو) در استان های اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد، فارس، مرکزی، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، خوزستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قم، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام است.

شرکت های مشارکت کننده در ساخت نیروگاه ها، در حوزه های فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سیدـمحمدـاتابک

وزیرـصمت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید