256405

اجرا و بهره برداری موفقیت آمیز سیستم اتوماسیون و ابزار دقیق خط انتقال پساب شهر بروجن به شرکت فولاد سفیددشت

دنیای معدن: سیستم اتوماسیون و ابزار دقیق خط انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب شهر بروجن به شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش دنیای معدن، محمود محمدی فشارکی، مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت، ضمــن ابراز خرســندی از راه اندازی سیســتم اتوماســیون و ابزار دقیق خط انتقال پساب افزود: با توجه به اهمیت کیفیت آب مورد استفاده در صنایع فولاد، هدف از انجام این مهم، پایش آنلاین مقادیری نظیــر PH،BOD،COD،TSS و میــزان نیتــرات پســاب مصرفــی شرکت فولاد سفیددشت است.

محمدی در ادامه افزود: اســتفاده از اتوماسیون و مانیتورینگ باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های عملیاتی ازجمله بهره برداری و نگهداری و تعمیرات تصفیه خانه می گردد. ضمن اینکه انجــام فعالیت های مانیتورینــگ و اتوماســیون می تواند فرایند تصفیه را ارتقا و بهبود بخشد.

به گفتــه مدیرعامــل شــرکت فــولاد سفیددشــت، همچنیــن با بهره بــرداری از ایــن پــروژه، امــکان کنتــرل تجهیزات مســتقر در پمپ خانه احداثی در تصفیه خانه بروجن از محل شرکت فولاد سفیددشت نیز میسر گردید.

در همین زمینه، جمشید علی بابایی، مدیر تکنولوژی و توسعه فولاد سفیددشت گفت: با توجه به فلسفه وجودی شرکت فولاد سفیددشت با عنوان (شرکتی مسئولیت پذیر برای خلق آینده ای بهتر) و در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت از جمله بهبود عملکرد زیست محیطی با هدف حفظ منابع طبیعی، این شرکت اقدام به خرید پساب تصفیه خانه فاضلاب شــهرهای بروجن و فرادنبه نموده است.

وی بــا بیــان اینکه تمامــی فرایندهــای تصفیــه به صــورت کاملاً گرافیکــی و شبیه سازی شــده بــر روی رایانــه و یــا تلفــن همــراه قابل مشاهده و کنترل است، ادامه داد: کلیه اطلاعات موردنیاز مربوط به پارامترهای زیســت محیطی به صورت نمــوداری و به شــکل کاملاً آنلاین جهت کنتــرل و گزارش گیری قابل دســترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید